💻 monitincoil@gmail.com

איך לקדם אתר בגוגל? 10 החוקים שחשוב להכיר!

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

איך לקדם אתר בגוגל בצורה אורגנית? הכל על קידום אורגני לאתרים - 10 החוקים שחשוב להכיר בכל הנוגע לבנייה וקידום אתרים עם שיטות שעובדות אצלנו כבר 10 שנים!

בנייה וקידום אתרים בגוגל הדרך לעשות אז זה נכון ויעיל

קידום אתר בגוגל בימינו זהו סוג מסוים של אמנות, קשה להשוות את מה שקורה היום בתחום לבין התקופה בה התחום עדיין היה בחיתוליו. קידום אתרים בצורה אורגנית או כמו שגם מקובל לומר SEO, זהו תחום שמתפתח כל הזמן ללא הרף ומתעדכן לעיתים קרובות מאוד מבחינת האופן בו מקדמי האתרים חייבים להתנהל לכם הם חייבים להישאר עם היד על הדופק כדי לא להישאר מאחור.

עם זאת קידום אתרים בנוי על פי חוקיות שחוזרת על עצמה כך שכדאי לקדם אתר בגוגל נהיה חייבים לעשות מספר פעולות מסוימות וספציפיות לאתר אותו אנו מעוניינים לקדם במנועי החיפוש. אין סתירה בין חוקים לבין זה שהתחום כל הזמן משתנה ומתפתח, אך אם נחלק את החוקים לקטגוריות נתעמק בכל אחת ואחת מהן נוכל לראות שבמשך השנים פעולות הקידום שהיינו עושים בעבר כבר לא בדיוק תקפות היום.

כלומר החוקים נשארו כמו שהם אך פעולות וטכניקות הקידום כמו למשל רמת התוכן (עליו נרחיב בהמשך) אשר כיום שלא כמו בעבר חייב להיות איכותי ורלוונטי לנושא אותו אנו מקדמים. אחד היתרונות המשמעותיים של מקדמי האתרים בשנים האחרונות הם כלי העזר הרבים שנוצרו כדי להקל להם את העבודה ולמקסם את האפשרויות.

10 פעולות שעליכם לבצע כדי לקדם אתר בגוגל

עוד מעט לפני שאנו מתחילים את פעולות הקידום והטכניקות בהן אנו משתמשים, יש להבין ולהתייחס לבניית אתר אם אתם שותפים לבנייה שלו חשוב מראש לבנות אותו בצורה כזו שתתאים ותקל עליכם בהמשך עבודת הקידום עליו. לאחר שאנו מקבלים את האתר אנו מתחילים בפעולות נדרשות.

שלב 1.

סדרת בדיקות ראשונית באתר  – בשלב הראשון שאנו מקבלים לידינו אתר לקידום בגוגל אנו מבצעים סדרה של בדיקות חשובות כדי להבין מה מצבו של האתר מבחינת תקלות, האם כבר בוצעו פעולות קידום באתר, אנו מתחילים לבדוק האם האתר כבר נסרק על ידי גוגל.

בודקים האם הוטמעו באתר כלים חשובים כמו גוגל אנליטיקס סרץ' קונסול, ושאר הכלים החשובים של גוגל, חשוב לבדוק האם האתר קיבל עונש בשלב מסוים של החיים שלו ברשת, גוגל מקפידים מאוד על חוקים מסוימים שכאשר האתר מפר אותם הוא עלול לקבל עונש וממש להימחק מהאינדקס של גוגל. חשוב גם לבדוק את כתובת האתר עצמו ולדעת מה הוותק של דומיין, לוותק של האתר יש משמעות לא קטנה מבחינת גוגל.

השלב הראשון כמו שאר השלבים הוא הכרחי וחשוב מאוד בשל העובדה שכלים אלה ובדיקות אלה יקבעו אלה פעולות קידום ראשונות יש לבצע, למשל אם אין קוד אנליטיקס אשר מוטמע באתר חשוב לבצע זאת לפני שמתחילים את השלבים הבאים. יש לכך חשיבות רבה שכן כך תוכלו לאסוף נתונים על האתר מרגע התחלת העבודה עליו.

שלב 2.

מחקר ובחירה של ביטויי מפתח – זנבות ארוכים  – לאחר שסיימנו את כל הבדיקות הנדרשות, טיפלנו בכל חיבורי האתר לכלים של גוגל עשינו את כל הפעולות הנדרשות אנו עוברים לשלב השני והמעניין. זהו גם השלב שאתם לומדים על האתר הכי הרבה.

בשלב זה אנו עורכים מחקר ביטויים אשר כיום ישנם המון כלים העוזרים לנו מאוד בביצוע המחקר, אחד הכלים הנפוצים והטובים זהו הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל. בעזרת כלי זה ודומיו אנו יכולים לערוך מחקר ביטויים מעמיק ולהסיק מהם הביטויים המתאימים ביותר עבור קידום האתר הספציפי.

קידום אתרים מבוסס על מילות מפתח בשונה מניהול מוניטין שמבוסס על ביטויי המותג, ביטויים אשר אנשים מחפשים במנוע החיפוש של גוגל, הכלי מספק לנו מידע חשוב כמו מה ממוצע החיפושים של הביטויים אותם אנו חוקרים במהלך החודש האחרון ואפילו בשנה האחרונה. 

כדי לקדם אתר בגוגל חשוב לבחור ביטויים רלוונטיים לאופי האתר ולמטרתו, זהו גם שלב בו אתם צריכים לצאת מהקופסא ולהיות יצירתיים.

שלב 3. 

הכרת השוק – בשלב זה אנו מתחילים ללמוד את התחום של האתר אותו אנו מתכוונים לקדם, אנחנו מתחילים לראות מי הם המתחרים שלנו, איך הם מציגים את עצמם ומה הסטטוס שלנו לעומתם. כמובן שלכל תחום יש את הפעולות הנדרשות הרלוונטיות לו.

לדוגמא אם אתם מקדמים אתר בגוגל המוכר חליפות חתן והביטוי הראשי שלכם הוא חליפות חתן למכירה, אתם תחפשו אחר מי שמופיע בגוגל במיקומים הראשונים בביטוי. למידת המתחרים שלנו מאפשר לכם להבין טוב יותר את השוק בו אתם עובדים ולהגיע למסקנות רבות שעוזרות לכם בהמשך עבודת הקידום.

שלב 4.

אופטימיזציה – הביטוי SEO – Search Engine Optimization מכיל בתוכו את הביטוי אופטימיזציה, שלב זה הוא השלב בו אתם מתחילים להטמיע את הביטויים שנבחרו במחקר שנעשה באתר עצמו. זהו גם השלב שאתם דואגים לכותרות מתאימות באתר.

ישנם המון שיטות לקידום אתרים בגוגל אך בשלב זה חשוב להשקיע בכל המראה של האתר, לא מבחינת העיצוב אלא יותר מהפן של הזמנה לפעולה לבדוק האם המטרות שלנו יכולות להתממש. אנו צריכים לדאוג שמעבר לכותרות רלוונטיות בכל דף ודף גם תיאורים של הדפים – meta description – גם שלב זה דורש יצירתיות כאשר הפעולות של האופטימיזציה משפיעות באופן ישיר על המסר אותו אנו מעוניינים להעביר לגולש וכמובן למנוע החיפוש של גוגל. 

שלב 5.

תוכן האתר – כאמור בתחילת המאמר התחלנו לדבר על חשיבות התוכן בימים אלה של קידום אתר בגוגל, הנושא של התכנים הפך למרכזי מאוד בכל הקשור לקידום אתרים, אחד הנקודות שגוגל שיפרו כל הזמן זוהי היכולת לקרוא ולהבין את התוכן של האתר. אם בעבר הייתם יכולים לקדם אתר בגוגל אם תוכן סתמי והעיקר שיהיו בו את מילות המפתח והרבה מהן.

אז כיום הסיפור השתנה מקצה לקצה, גוגל אשר פיתוח אלגוריתם מפותח ביותר ומשפרים אותו כל הזמן ללא הרף כיום הגיעו למצב שהם ממש יכולים להבין את התוכן של האתר ולקבוע לו ציון איכות. יש בכך הגיון רב מבחינת גוגל כאשר המטרה שלהם היא להציע לגולש תוכן איכותי יותר וכמה שיותר רלוונטי עבורו ועבור מילות המפתח שרשם באינדקס.

שלב 6. 

התאמת האתר למחשב, טאבלט, טלפון – אם נתייחס לשיניים הרבים אר קורים בתחום של קידום אתרים, אז אחד השינויים המשמעותיים שחלו בשנים האחרונות הוא השימוש הרב לטלפונים וטאבלטים בגלישה באינטרנט, עד כדי כך שכיום רוב התנועה לאתרים מגיע דרך טלפונים ניידים.

נתון זה גרם לכמה שינויים שקרו למשל גוגל בתגובה לשינוי הרגלי הגלישה הקימה אינדקס נפרד עבור הגולשים המגיעים דרך הטלפון כך שניתן להסיק כמה חשיבות הם מייחסים לנושא. מעבר לכך אתר אשר לא מותאם לכל המכשירים יפגע במקומים שלו על פי הצהרה שגוגל הגישו.

התאמת האתר והפיכתו רספונסיבי (אתר המותאם לכל המכשירים)היא הכרחית כיום כדי לקדם אתר בגוגל, בנייה וקידום אתרים מתחיל מראש בניית אתר רספונסיבי מתאים לכל המכשירים המובילים את הגולש לאתר.  

שלב 7. 

קישורים נכנסים ויוצאים – אחד הרעיונות העומדי מאחורי קידום אתר בגוגל הוא לבנות עבור האתר סמכות על ידי קישורים נכנסים וגם קישורים פנימיים המקלים על הגולש לקבל את כל המידע שחיפש בצורה יעילה. מבחינת גוגל קישור אשר מפנה אל האתר שלכם במילת מפתח שאתם מקדמים אשר מגיע מאתר טוב וסמכותי יכול לעזור לכם מאוד בכל הקשור למיקום ביטויי האתר בגוגל. 

למשל אם אתם מקדמים אתר של חנות קטנה המוכרת בגדים והצלחתם לקבל עבור קישור מפנה לאתר שלכם בביטוי חנות בגדים מאתר גדול בתחום כמו למשל קסטרו רוב רוב הסיכויים שהאתר שלכם יצבור מהקישור כוח רב. קישור איכותי יש כמה יתרונות אתם גם מקבלים כוח מגוגל שמתייחס אליכם כאתר איכותי וגם תזכו בדרך כלל גם לתנועה רבה אל עבר האתר.

יש חשיבות רבה גם לקישורים פנימיים באתר וחשוב מאוד להקפיד לבצע את הפעולות של הטמעת הקישורים עוד בשלב האופטימיזציה. פעולה זאת עוזרת לגולש להתמצא טוב יותר באתר וכמובן הוא נשאר באתר יותר זמן, נתון המקנה לאתר עוד כוח.

שלב 8.

סנכרון האתר עם פלטפורמות נוספות – אתר אינטרנט אשר מקודם בהצלחה בגוגל הוא ללא ספק נכס עבור בעליו, אולם מצד שני כיום אתר הוא חלק האומנם נכבד בשיווק עסקים אך ישנם פלטפורמות פרסום נוספות שחשוב מאוד לסנכרן אם האתר.  

כיום כאשר הרשתות החברתיות שבראשן פייסבוק אינסטגרם, טוויטר ועד הפכו לפופולריות במיוחד לכל עסק חייב להיות נוכחות בפלטפורמה המתאימה לאופי של העסק. לכן חשוב שיהיה סנכרון בין כל הפלטפורמות לבין האתר חשוב לקשר את האתר לפייסבוק וכמובן לא לשכוח לעשות גם את הפעולה ההפוכה ולקשר את הפייסבוק לאתר. 

מעבר לרשתות החברתיות ישנן עוד פלטפורמות כמו למשל וויז המתאים לעסיקם שהלקוחות מגיעים אליהם, חשוב לקשר את האתר לוויז ולהגיש לגולש את האפשרות לקבל את הכתובת שלכם בלחיצה אחת.

שלב 9.

מעקב הסקת מסקנות ושיפורים – לאחר שהאתר נמצא כבר כמה זמן באוויר וסיימנו את כל הפעולות הראשוניות, אנחנו כבר מתחילים לקבל נתונים אשר מאפשרים לנו להסיק מסקנות, בשלב זה אנחנו משתמשי בכלים כמו גוגל אנליטיקס המאפשר לנו לקבל נתונים רבים על האתר ועל הגולשים המבקרים בו.

אנו יכולים לראות מה גולשים מחפשים מהיכן הם מגיעים, כמה זמן הם שועים בכל דף באתר ועוד נתונים שבעזרתם אנחנו יכולים להתחיל להסיק האם פעולות הקידום שבוצעו טובות או דורשות טיפול נוסף. לאחר תקופה מסוימת אנחנו גם מתחילים לראות שיפור או הרעה במיקומים חשוב לעקוב כל הזמן ולשפר את המיקומים הבעייתים.

שלב 10.

יצירתיות – נכון זה קצת פחות טכני אבל זה מצריך מכם להפעיל את המחשבה והדמיון שלכם, ברור שחשוב לבצע את כל הפעולות שדיברנו עליהן אך ליצירתיות יש תפקיד מפתח בקידום אתרים. מעבר לכותרות רלוונטיות ותיאורים נכונים חשוב לנסות לצאת מהקופסא ולהשקיע בכותרות והתיאורים שימשכו את הגולשים שמגיעים לאתר.

נסו ליצור תוכן איכותי ומזמין גולש משועמם כנראה יברח מהר מהאתר ויפגע בנתונים שנאספו בדרך. נסו להיות מקוריים ככל הניתן, תוכן שכבר מופיע ברשת ואתם משתמשים בו נקרא בשפת קידום אתרים תוכן משוכפל עליכם להימנע מכך בכל מחיר, גוגל לא רואים תוכן משוכפל בעין יפה ואתם אפילו עלולים לקבל עונש.

כך שהמשמעות של המקוריות התוכן היא חייבת להיות ברורה עבור כל מקדם אתרים בגוגל, מעבר למקוריות כל גולש שיגיע לאתר שלכם ויתקל באתר המציע לו את מה שהמתחרים מציעים באופן מעט שונה בדרך כלל יסתקרן ואף יש סיכוי שהוא יבצע פעולות באתר כמו רכישה או הזמנה של מוצר או שירות שאתם מוכרים.

ביצוע כל הפעולות הנ"ל בצורה יעילה תוך כדי מעקב אחר הנעשה באתר ובמנועי החיפוש בהחלט יעזור לכם לקדם את האתר ולהגיע לתוצאות טובות. חשוב לא להיות שאננים ולהישאר מחוברים לשינויים ועידכונים שקורים כל הזמן בתחום, כדי שלא ישארו מאחורה תרתי משמע 🙂

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇