💻 monitincoil@gmail.com

קידום אתרים VS. ניהול מוניטין: מה ההבדלים?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

קידום אתרים וניהול מוניטין שני עולמות שיווקיים דיגיטליים המסייעים לכם לקדם את החברות והעסקים שלכם בהתאם לביטויים נבחרים. יחד עם הדמיון בפרקטיקה (קידום תכנים וביטויים), קידום אתרים וניהול מוניטין שונים בתכלית שלהם ובעלי אסטרטגיות שונות בהתאמה למצבים שונים.
מה זה קידום אתרים? מה זה ניהול מוניטין? מה ההבדלים בניהם? ומדוע פעמים רבות התחומים מתממשקים אחד עם השני?

בקצרה על ההבדלים בין קידום אתרים לניהול מוניטין:

מה זה קידום אתרים? למעשה מקדמים אתר במילות מפתח לדוגמא (רהיטים בתל אביב, חנות רהיטים, ספות למכירה, וכו'..) כל מילות המפתח של העסק שרוצה להופיע במילות מפתח אלו בגוגל..המטרה כאן שימצאו תוכן / עמוד מהאתר תחת ביטוי ספציפי שהוגדר לקידום בקמפיין..ולא משנה מה יופיע בשאר התוצאות בגוגל תחת אותו ביטוי (מתחרים וכו')
מה זה ניהול מוניטין? ניהול מוניטין זה קידום שם המותג או האדם הפרטי..לדוגמא אם מקדמים ניהול מוניטין של חברת רהיטים אז מילות המפתח יהיו שם החברה עצמה למשל "רהיטי ישראל ישראלי" ואת מילת המפתח הזו נקדם למטרת מונטיין למשל "חנות רהיטי ישראל ישראלי" חנות רהיטים ישראל ישראלי" "ישראל ישראלי המלצות" חנות רהיטי ישראל ישראלי חוות דעת וכו'..כאן חשוב שתחת אותו ביטוי יהיו רק דברים חיוביים של הלקוח ולא שליליים, בכדי שאנשים יחפשו את המותג עם ביטויי "זנב ארוך" וימצאו דברים חיוביים.
 

קידום אתרים (SEO): מקדמים מילות מפתח

קידום אתרים בצורה אורגנית בגוגל יכול להתבצע בצורה ממומנת אך העבודה המאתגרת באמת היא עבודת קידום אתרים אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל (SEO), הקידום האורגני הוא החלק העיקרי מנתוני הטראפיק הכולל בגוגל (תנועת משתמשים), משמעות הדבר שהעסק או החברה שלכם חייבים להיעזר בכלי השיווק הדיגיטלי של קידום האתרים האורגני שהפך חובה כבר למעלה מעשור.
כל מומחה לקידום אתרים אורגני מתחיל במחקר/סקר מילות מפתח, עשרות ויותר של ביטויים המסייעים לבנות אסטרטגיית קידום אתרים נכונה, לדוגמה: אם אתם עסק המוכר מוצרי תינוקות בתל אביב הביטויים לקידום יכולים להיות: "מוצרי תינוקות בתל אביב", "חנות למוצרי תינוקות", "משחקי התפתחות לתינוקות בתל אביב" ועוד).
בעזרת קידום אתרים אורגני תוכלו להשיג לידים איכותיים, להשיג לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים באמצעות קידום אל התוכן האורגני הסובב את העסק שלכם ומפורק לביטויים (חלק גדול מהגולשים עלול לדלג על הפרסום הממומן).

לאחר איסוף מילות המפתח מחילה להתגבש אסטרטגיית קידום אתרים, אסטרטגיה הממפה את פרויקט קידום מילות המפתח בתוך האתר של החברה/עסק: מומחה קידום האתרים בוחן את נושא האופטימיזציה לעמודים, תהליך האופטימיזציה כולל בתוכו שיפור התוכן, תשתיות טכניות, מהירות האתר, קישורים, חווית משתמש (UX/UI) ועוד.
מרבית העסקים המתחרים אחד בשני משתמשים באמצעי שיווק דיגיטליים ובניהם קידום אתרים אורגני, האופטימיזציה היא תהליך שיכול להימשך שנים רבות ולא להפסיק בכלל וזאת לצורך העלאת האתר שלכם לרמה גבוהה וליצור תחרות שווה בין המתחרים בענף.
בעבודה על קידום אתרים יש לשים דגש גם על חלוקת קישורים חיצוניים, באמצעות קידום האתר שלכם בקישורים קיצוניים באתרים אחרים מובילים, מנוע החיפוש של גוגל יכול להציג את האתר שלכם במיקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, מומחה קידום אתרים מקצועי יכול לבצע זאת בצורה רחבה ונכונה בהתאם לאלגוריתם המשתנה של גוגל.

המטרה בקידום אורגני היא יצירת מקסימום אפקט במינימום זמן (חשוב מאוד במהלך קמפיינים ומבצעים מיוחדים).
בנוסף, להבדיל מהקידום הממומן שמקדם אתכם במהירות אך לטווח זמן קצר, הקידום האורגני מסייע לכם לקדם את האתר שלכם והביטויים הסובבים את העסקים שלכם – לטווח ארוך ובמקומות גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל.
המטרה בקידום אורגני היא להוביל את הלקוחות הפוטנציאלים או הקהלים התומכים שלכם (כאנשי ציבור) בדיוק כשהם צריכים אתכם ובכך להתקדם מהבחינה העסקית ולעלות את ההכנסות שלכם בכל ענף במשק ובכל גודל של עסק.

ניהול מוניטין: מקדמים את שם המותג או האדם

ניהול מוניטין באינטרנט הוא עולם בפני עצמו, המטרה העיקרית של ניהול המוניטין היא קודם ערך של מותג או אדם, ליצירת מוניטין חיובי בגוגל וברשתות החברתיות או לטיפול במוניטין שלילי הפוגע כל יום במאות ואלפי חברות בישראל.
להבדיל מקידום אתרים המקדם מילות מפתח הקשורות לענף העסקי של החברה/העסק שלכם והמוצרים/שירותים אותם אתם מציעים, ניהול מוניטין מקדם ביטויים באמצעות הדחקת אזכורים שליליים ויצירת תכנים חיוביים מקצועיים רבים – במקום לקדם עשרות ומאות ביטויים הסובבים את העסק/חברה שלכם, ההתמקדות היא במספר ביטויים בודד ולעיתים ביטוי אחד, לדוגמה: ניהול מוניטין עבור חנות חיות של ישראל ישראלי תקדם את הביטוי "עולם החיות של ישראל ישראלי", "ישראל ישראלי המלצות" ועוד.

המטרה של חברת "ניהול מוניטין" היא יצירת תדמית זוהרת סביבכם וסביב המותג שלכם, במידה ויכתבו את שם העסק שלכם או שמכם כדמות ציבורית (בכל העולמות: עסקים, פוליטיקה, בידור וכו') – התוצאה תהיה חיובית ומומלצת.
ניהול מוניטין בגוגל מחייב ביצוע על-ידי מומחה ניהול מוניטין, תחילת עבודת ניהול המוניטין תהיה על-ידי ניטור, ניתוח ושיקוף המצב שלכם המובילים לתכנון תכנית אסטרטגית לפעולה שיווקית-דיגיטלית באמצעות כלים מתקדמים לניהול מוניטין.
מרבית העבודה על ניהול המוניטין נעשית באמצעות הדחקת תכנים קודמים, לעיתים תכנים שליליים בתוצאות החיפוש, ההדחקה תבוצע באמצעות תכנים חיוביים מקצועיים וכלים נוספים המקדמים את המותג שלכם ויוצרים תדמית חיובית.

אחד האתגרים הגדולים בעולם השיווק הדיגיטלי הוא התמודדות עם ניהול מוניטין שלילי, אזכורים שליליים המופיעים עליכם בתוצאות החיפוש של גוגל דרך כתבה שלילית באתר חדשות או תוכן גדול (לפעמים יותר מכתבה אחת), פסק דין המופיע על שמכם, ביקורות שליליות, תכנים שליליים עליכם באתרים וברשתות החברתיות, תמונות לא מחמיאות ועוד.
הדרך לפיצוח אתגר המוניטין השלילי אינה "זבנג וגמרנו" ועליכם להבין שמרבית העבודה תעשה על-ידי הדחקה ולא על-ידי מחיקת התכנים מגוגל (דבר שניתן לבצע על-ידי פנייה לאתר המפרסם ואין להסתמך עליו).
מוניטין שלילי הוא אתגר רציני לטיפול ואין לזלזל בו, חיפוש השם שלכם או של החברה שלכם בגוגל הוא הרושם הראשוני ומרבית הפעמים תוכלו להיות מוצגים כעסק כושל, שירות לא תקין, בעיות תבאורה, חוסרה באמינות, יקרנים, לא מקצועיים, עסק עם בעיות תפעול קשות או בעיות פליליות לרבות מקרי הונאה והטרדות מיניות (לעסק, לבכירים או לבעלים).

ישנן דרכים רבות לחזק את התדמית שלכם ברשת, חלק מכלי ניהול המוניטין הוא פרסום כתבות חיוביות ממומנות עליכם באתרי החדשות והתוכן הגדולים, ניהול מוניטין באמצעות סרטונים, שימוש בתכנים בתוך בלוג באתר עם תכנים שיווקיים מקצועיים, ניהול מוניטין ברשתות החברתיות, רכישת ביקורות חיוביות, ערך מקצועי בויקיפדיה ועוד כלים המסייעים למומחה ניהול המוניטין במאבק על שמכם הטוב.
עבודת ניהול המוניטין לעיתים יכולה להיות רגישה ובמקרים רבים מצריכה שמירה על סודיות, חברת "ניהול מוניטין" אינה חושפת פריטים אודות הלקוחות שלה ושומרת על סודיות מוחלטת לצורך התמודדות נקייה עם מוניטין שלילי מאתגר המוביל פעמים רבות לפגיעה כלכלית ואישית משמעותית – מומלץ לא להזניח את המוניטין שלכם ברשת.

חברות ועסקים רבים יבחרו לקדם את המותג ומילות מפתח בו-זמנית

אם אתם עסק קטן או גדול או איש ציבור אתם חייבים להתחבר לעולם הדיגיטלי ולהבין שקידום השם שלכם, המוניטין העסקי או האישי ועליית הערכים העסקיים או הציבוריים שלכם מתבצעת באמצעות כלים רבים, בראשם עומדים קידום האתרים וניהול מוניטין.
באמצעות סינרגיה נכונה בין ניהול מוניטין וקידום אתרים על-ידי מומחה הדיגיטל, תוכלו להתמודד מול הענקים הגדולים במשק או להפוך בעצמם לגוף גדול שהבין שהשקעה בשיווק בכלל ובשיווק הדיגיטלי בפרט הם המפתח להצלחה.

כפי שניהול מוניטין בונה לכם את שם המותג של העסק שלכם או שלכם בעצמכם (כאנשי עסקים/ציבור), גם קידום האתרים האורגני מסייע לכם לבנות את המותג בסופו של דבר ובאמצעות קידום הביטויים, בעזרת מומחה ניהול מוניטין וקידום אתרים מקצועי תוכלו להפוך עסק קטן-בינוני ככזה המוצג כמותג נחשב, מומל. וכזה המופיע כחיובי בחיפוש שמו ומופיע בתוצאות החיפוש של גוגל בחיפושים רבים הקשורים לענף שבו העסק נמצא.
שילוב קידום אתרים וניהול מוניטין מומלצים במיוחד בתקופת קמפיינים, השקות, עונות, חגים ומבצעים מיוחדים.
מרבית העסקים לא מתפארים בקידום האתרים וניהול המוניטין שביצעו, ההתפארות תגיע בפדיון החודשי או בדו"ח הרבעוני ששם יציגו עלייה משמעותית בהכנסות עקב עלייה בהתעניינות למוצרים השירותים שהעסק מספק רושם ראשוני חיובי ומושך בעבור הלקוחות הפוטנציאלים המחפשים אתכם בגוגל וברשתות החברתיות.

אם מדובר בלקוח שצריך הקמת אתר וניהול SEO:
שלבים:
1. אנו נקים לו אתר בהתאם לדרישות, לאפיון ולתכנים שלו על מערכת וורדפרס, אנו נהיה אחראים על רכישת הדומיין, אחסון, דאטא בייס, FTP והתקנת המערכת והתבנית.
2. ביצוע קונפיגורציה ראשונית: הגדרות טכניות ראשונות שיגרמו לגוגל לסרוק כמה שיותר את האתר ואת הביטויים שנגדיר.
3. ביצוע קונפיגורציה מלאה: התקנת תוספים, מפת אתר, אופטימיזציה של ביטויים בתוך האתר, שיפור ניראות, שיפור מהירות, חיבור לגוגל אנליטיקס וגוגל ווב מסטר, בדיקות והתאמות טכניות של האתר.
4. נפתח פלטפורמות – כדי לראות תוצאות אנחנו צריכים בין 20-40 פלטפורמות חזקות שאנו נפתח. בכל פעם שיעלה תוכן חדש לאתר, אנו נבצע הפצה (טיזר+תמונה/סרטון+קישור לאייטם המקורי) בכך אנו מחזקים גם את הנכסים, הפלט' שפתחנו וגם את האתר.
5. חיזוק ופעולות אונסייט באופן שוטף
6. חיזוק ופעולות אופסייט על הפלטפורמות באופן שוטף.
 
אם מדובר בלקוח שצריך רק SEO ומגיע עם אתר קיים:
שלבים:
1. התאמה של האתר להתחלה עבודה – מעבר על כל עמודי האתר וכל הפוסטים שבאתר כדי להביא למצב אידיאלי לקידום הביטויים שהוגדרו. התקנת תוספים שעוזרים לאתר בקידום, שיפור מהירות, ביצוע מעבר על האתר לבדיקת בעיות טכניות ועוד, שיפור מטא טייטלס, שיפור תיאור מטא, הוספת כותרות H1H2, הוספת תגיות,קטגוריות,הוספת ALT לתמונות, קישורים פנימיים ועוד שלל פעולות.
2. הוספת עמודים ופוסטים חדשים לאתר שיעזרו לאתר לקדם את הביטויים שהוגדרו ולבצע התאמה גם שלהם לגוגל
3. נפתח פלטפורמות מה שנקרא פעולות SMO – כדי לראות תוצאות אנחנו צריכים בין 20-40 פלטפורמות חזקות שאנו נפתח. בכל פעם שיעלה תוכן חדש לאתר, אנו נבצע הפצה (טיזר+תמונה/סרטון+קישור לאייטם המקורי) בכך אנו מחזקים גם את הנכסים, הפלט' שפתחנו וגם את האתר.
4. חיזוק ופעולות אונסייט באופן שוטף
5. חיזוק ופעולות אופסייט על הפלטפורמות באופן שוטף.

למה אי אפשר להבטיח מקום 1 בגוגל:

1. אמנם אנו מגדירים מילות מפתח והמטרה כמובן לקדם אותם לעמוד הראשון, אבל לא ניתן להבטיח זאת בפרק זמן מסוים, ומי שכן מבטיח להם זה פשוט שקר.
2. לא הגיוני לשלם יותר ולהיות מקום 1 מהר – לדוגמא ילד ישלם 5000 שקל בחודש וירצה חגורה שחורה תוך 6 חודשים – לא הגיוני
3. אנו לא מוכרים מוצר אלא מוכרים שירות. לדוגמא כמו עריכת דין – אף עורך דין לא יכול להתחייב שתנצח במשפט אלא הוא מתחייב להגנה הכי טובה שהוא יכול לספק לך
לכן:
אנו לא יכולים להתחייב למיקומים אבל כן שנעשה עבודה רבה, שהם יראו בדוחות שאנו שולחים להם פעם או פעמיים בחודש. לכן לפני התחלת העבודה עושים תיאום ציפיות – חשוב מאוד!

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇