💻 monitincoil@gmail.com

ניהול מוניטין ברשת – בואו נדבר על זה

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

ישנן לא מעט תפיסות מוטעות לגבי ניהול מוניטין ברשת. יש שיחשיבו שמדובר על עיסוק בניטור של המדיה החברתית, אחרים שמאמינים שהנושא קשור ליחסי ציבור וכאלו שבאמת לא מבינים כיצד זה יכול להשפיע על העסק או על כמות המכירות. בואו נצלול לעומק העניין ונסביר אחת ולתמיד מה זה ניהול מוניטין, מדוע אתם צריכים שירות כזה וכיצד הוא יסייע לכם.

אז הינה מעט מידע כללי שישפוך מעט אור על תפקידו של ניהול מוניטין מקוון ברשת האינטרנט בנוף העסקי של עולם המדיה בימינו. חברות בכל סדר גודל יכולות להרוויח מיצירת קווי מתאר ברורים לגבי הקונספט המרכזי שלהן. 

למה צריך לנהל מוניטין ברשת חברתית או בגוגל?

יהיה מדויק לומר שהמוניטין של עסק חשוב ואפילו חשוב מאוד. כל עוד העסק הוא בעל מוניטין טוב בקרב קהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, הוא יוכל לעשות עסקים בשלווה. בעידן המדיה הדיגיטלית של ימינו, חשוב שהעסק יידע מה הלקוחות שלו אומרים עליו. בהתאם לתגובת הלקוחות כלפי העסק שלך תדע באילו שיטות ואמצעים יהיה עליך לנקוט כדי להגן על המוניטין שלו. העסק שלך צריך להיות מנוהל ולשמור על התדמית שלו לאורך זמן. תדמית חיובית מביאה יותר לקוחות.

ניהול מוניטין אמור להוות חלק חשוב ובלתי נפרד מניהול ושיווק של כל  עסק, קטן, בינוני או גדול. אחרי הכל, רק כך יתאפשר לך להבין ולנתח את האופן שבו הלקוחות רואים את העסק שלך ומה דעתם עליו. למעשה זו הדרך שבה עסקים אמורים להתנהל הביקורות המקוונות שלהם. ניהול של ביקורות  ושל תדמיתו של העסק הוא הכרחי לכל מי שנמצא בעין הציבור.

עסק מוכוון לקוחות עם נוכחות ברשת צריך להיות מוטרד באופן תמידי לגבי מה שהלקוחות אומרים עליו, הרי שהוא ירצה לשמור עליו וליצור קהל לקוחות חוזרים. כמו כן, עבור קהל היעד של העסק שהינו לקוחות פוטנציאליים, ניהול המוניטין מהווה חלק משמעותי ביותר. הרי שהמוניטין יכול לעזור לעסק לרכוש לקוחות חדשים. 

ניהול מוניטין ברשת – לצאת מנקודת הנחה שתמיד "הם" מדברים עליך

רק לפני כמה שנים אחורה האינטרנט התהל באופן שונה לחלוטין. חברות לא יצרו קשר ישיר ותהלכי אינטראקציות  עם קהל הלקוחות שלהן. תהליך המכירה והשיווק התבצע מול קהל פאסיבי שלא הביע את דעתו ברשת באופן כזה שיוכל להוות גורם משפיע ועולם השיווק בתקשורת היא  חד צדדי. 

עם השנים הדבר השתנה באופן קיצוני. כיום האתר שלנו כבר אינו ברושור או קטלוג סטטי. היום התמונה שונה לחלוטין, יצירת אינטראקציות קבועות ברשתות החברתיות הן חיוניות עבור כל הצלחה עסקית ותוכן אשר נוצר על ידי המשתמשים הוא בגדר חובה לצורך שיווק אפקטיבי. 

לא משנה מהו גודל העסק שלך, הם מדברים עליך. 

לקוחות פוטנציאליים, לקוחות נוכחיים, מתחרים ,כל אחד ואולי כולם מדברים עליך. הם מצייצים על המוצר האחרון שלך, משאירים תגובה בבלוג שלך, מפרסמים פוסטים בפייסבוק או מעלים תמונה באינסטגרם על חווית המשתמש שלהם, על הדעה שלהם ועוד. 

אם אתה חושב שאתה יכול לדלג ולהתעלם מזה , או אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה בלי לקחת בחשבון את קולו של קהל הלקוחות שלך ברשת, את דעותיו ואת הביקורת שהוא מביע, כדאי שתחשוב שוב.

שקיפות כרוכה בסיכון אך היא הכרחית

אחת הפעולות העסקיות החשובות והיא אף בגדר חובה היא שקיפות מול קהל הגולשים ברשת. פתיחת הדלת לביקורת ומשוב מועילה מאוד לחברות אשר פותחות את הדלת להלך הרוח החדש של התקשורת ברשת עם קהל הלקוחות. 

מה זה אומר להיות שקוף? הנה כמה דוגמאות:

  • מתן אפשרות לעובדים לדבר על המוצר והשירותים של החברה באופן פומבי ולעשות סרטונים ותכנים לבלוג ובכך לשתף ידע מקצועי בחינם לגולשים שהם לקוחות קיימים או כאלו שיהפכו ללקוחות פוטנציאליים.
  • הקמת ערוץ תקשורת אחד על אחד עם הלקוחות – רשתות חברתיות, אתר אינטרנט ועוד.
  • בקשה לקבלת משוב וביקורות על מוצר או שירות בערוצים הנבחרים ופרסום של הביקורות.
  • לא להסתיר ביקורות רעות ליצירת אותנטיות מול הלקוחות ולהתייחס אליהן באופן פומבי

קל יותר להגיד מאשר לעשות! מרבית החברות הקטנות והבינוניות אינן משקיעות משבים רבים בתקשורת ברשת והן במידה רבה נאבקות בהתמודדות מול התפיסה הזו . כתוצאה מכך, מאמציהם בדרך כלל אינם נכונים או לא מושקעים במקום הנכון באופן עקבי. 

להיות שקוף זה מסוכן. אבל בטווח הארוך, לא להיות שקוף זה מסוכן יותר.

גוגל רואה ושומע 

גוגל הוא מנוע החיפש המשמעותי ביותר היום. הוא מכיל כמויות בלתי נתפסות של מידע ומקושר לגורמים שונים ברשת. כפי שגוגל יכול להעצים את המוניטין שלך, כך הוא יוכל באותה מידה גם להרוס אותו על ידי הצגה והתייחסות לאזכורים שליליים כלפיך או כלפי העסק שלך ברשת, ומזה קשה מאוד להתאושש, לעיתים אף בלתי אפשרי. אזכור שלילי ברשת הוא גורמים אשר מצריך התייחסות מיוחדת וטיפול עדין ונכון בכדי למנוע משבר בתוצאות החיפוש בגוגל. 

לקרוא לזה "מוניטין מקוון" לפעמים נראה מיותר, היות והמוניטין המקוון שלך הוא למעשה המוניטין שלך. בעידן הדיגיטלי, שום דבר כבר לא מגן עליך מפני ביקורת. זה באמת מקסים מבחינה חברתית מנקודת המבט של חופש הביטוי, אך זה יכול להיות רע מאוד אם החברה שלך הושמצה והותקפה ברשת. 

אין ספק שעולם קידום ושיפור המוניטין של עסקים ברשת ישתנה בשנים הקרובות כפי שהאינטרנט משתנה כל הזמן, אך ביצוע פעולת נכונות ברשת ויצירת מיתוג חיובי בגוגל בהחלט יועיל לך ולעסק שלך.

 שלושה דברים קטנים אך משמעותיים לגבי ניהול מוניטין ברשת שכדאי לך לעשות הם:

  1. תהייה מכובד –  כל מומחה עסקי יסביר לך שאמון הוא נכס מתכלה שקשה להשיג. חשוב לגרום לאנשים לכבד אותך ואת אופן העבודה שלך. זה חשוב יותר מכל פעולה אחרת אשר קשורה לניהול מוניטין באינטרנט.
  2. תתנהל בשקיפות מוחלטת – אל תסתיר ביקורות ותתייחס אליהן באופן פומבי. פתח ערוצים אינטראקטיביים ואף בקש משוב. 
  3. עקוב אחר אזכורים שליליים בגוגל כל הזמן

אך לפני כן קבל הצעה ידידותית בחינם: "אל תעשו את זה בבית", פנה למומחים. תן לאנשי מקצוע לנהל לך את כל מה שקשור למוניטין של העסק שלך. שם טוב משמן טוב

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇