💻 monitincoil@gmail.com

ניהול מוניטין בפייסבוק – למה זה חשוב?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

למרות שניהול מוניטין בגוגל הוא העיקרי והמרכזי ביותר, תחת ניהול המוניטין בשכבה הבאה במסגרת שכבות רבות של שליטה על המוניטין ברשת – ניהול מוניטין בפייסבוק חשוב, חובה ויכול לשנות את הרושם הראשוני ואת הדעה של ציבור רחב ומגוון של לקוחות קיימים או פוטנציאליים ואף קהל מעריצים או אוהדים אם מדובר באיש ציבור מפורסם.

חשיבות ניהול המוניטין בפייסבוק

מרבית העסקים והבכירים השונים בישראל מכירים את החשיבות הקריטית של תוצאות החיפוש בגוגל, אך מה לגבי החשיבות של ניהול מוניטין בפייסבוק? אם היינו צריכים לדרג את סדר החשיבות של ניהול מוניטין בפייסבוק, היינו מדרגים את החשיבות במקום השני ומיד לאחר גוגל, משמעות הדבר היא איך תראו בפייסבוק ומוניטין שלילי בפייסבוק הם בדרגת חשיבות גבוהה מאוד ודורשים ניהול מוניטין מקצועי.
בעידן הדיגיטלי לא ניתן לשרוד רק על דף נחיתה לעסק/חברה ואיך שאתם נראים בגוגל בלבד, למרות החשיבות העליונה של גוגל, בעשור האחרון תחום ניהול המוניטין ברשתות חברתיות התפתח באופן משמעותי:בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ואפילו ניהול מוניטין בטיקטוק – הכל בהתאם לצרכים העסקיים שלכם, למצב הנתון איתו אתם מתמודדים וגם לקהל אליו אתם פונים.

בפייסבוק ניתן לחפש את שם העסק/חברה שלכם, שם המותג או אפילו שמכם כאנשי עסקים או אנשי ציבור.
בדומה לגוגל, גם בפייסבוק ניתן למצוא פוסטים שליליים על העסק, ביקורות לא מחמיאות בדף הפייסבוק העסקי או הציבורי שלכם, תמונות לא מחמיאות, סרטונים שקשורים אליכם ואלמנטים נוספים שמצריכים מחברת "ניהול מוניטין" להפשיל שרוולים ולטפל גם במוניטין בפייסבוק ובהתאם לסוג העסק או הגורם הבכיר איתו מומחה ניהול המוניטין עובד.

ניהול מוניטין ברשתות חברתיות - איך לטפל בתוצאות חיפוש בפייסבוק?

האם טיפול בתוצאות חיפוש בפייסבוק הוא שונה מטיפול בתוצאות החיפוש בגוגל? באופן כללי הטיפול הוא זהה ועובד על הדחקת התכנים השליליים ויצירת מוניטין חיובי בפייסבוק.
צורת הופעת תוצאות החיפוש בגוגל שונה מגוגל, בעוד שגוגל נתפס כ"מנוע החיפוש שזוכר הכל לנצח" האלגוריתם בפייסבוק מציג את התוצאות בגישה שונה ומאפשר גמישות טובה יותר בדחיקה, אך כזו שעדיין מחייבת מומחיות בניהול מוניטין.

נקודה חשובה נוספת היא ניהול דף פייסבוק עסקי בצורה נכונה, פרטים נכונים ורלוונטיים על העסק ותיקון טעויות של מנהלי דף קודמים שאינם מספיק מקצועיים.
עליכם לזהות את העניין של הקהל שלכם ובמקרים מסוימים לנסות לבנות סביבכם קהילה בפייסבוק שתעקוב אחריכם ותבנה את המותג (תלוי חשיפה למוצרים חדשים ובמצבים שונים המצריכים השקעה רחבה בניהול מוניטין בפייסבוק).

חלק מניהול מוניטין עסקי - התמודדות עם ביקורות על העסק בפייסבוק

בדומה לגוגל ואתרי ביקורות נוספים באינטרנט, גם פייסבוק מאפשרת להוסיף ביקורות על העסק שלכם.
מלבד מנגנון השיפור העצמי, חברות ועסקים המאפשרים את אופציית ביקורות בפייסבוק מקרינים שקיפות ויכולת קבלת ביקורת – הצלחת העסק תוביל לביקורות חיוביות וטעויות של עובדים (לרוב שירות ותפעול) יובילו לביקורות רעות ולמוניטין ודירוג שלילי.

ניהול מוניטין בפייסבוק כולל בתוכו גם טיפול בביקורות השליליות, אפשרות ראשונה היא ייעוץ כיצד להתמודד עם הביקורות, איך עונים ללקוחות ומה התהליך המלא שיציג אתכם כמקצועיים ואחראים המטפלים בכל תלונה או ביקורת שלילית (טיפול נכון יוכל להוביל גם למחיקת הביקורת באופן מוסכם עם הלקוח).
בנוסף, במידה ומדובר בביקורות שליליות רבות, ישנה אפשרות לטפל נקודתית בבעיה עם כלים שיווקיים שונים ובהנחה שפתרתם את הבעיה שהובילה לגל הביקורות השליליות.
אפשרות נוספת היא ביטול אפשרות הביקורות בדף הפייסבוק שלכם, במצב הזה המשתמשים בפייסבוק לא יוכלו לראות כל ביקורת ישנה ולא יוכלו לבקר או להמליץ, חשוב לזכור שאפשרות זו לא מונעת ממשתמשי הפייסבוק להגיב לפוסטים בדף.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇