קידום ממומן או קידום אורגני

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

קידום ממומן וקידום אורגני הן פעולות חשובות בכל עסק. הן דורשות זמן רב והתמדה שמדובר על קידום אורגני אך בסופו של דבר הם מביאים תוצאות לעסק שהם הלידים, כלומר הפניות לבעל העסק והתעניינות ברכישת המוצר או השירות. לכן בעת השימוש בהם יש צורך לענות על כמה שאלות חשובות: מה העסק שלכם עושה? באיזה תחום הוא פועל? מה מידת התחרות שלו בעף? לאילו לקוחות הוא פונה? מה היעדים העסקיים של העסק? איפה המתחרים שלו נמצאים? מהו התקציב השנתי של העסק? לאחר שתענו כל השאלות הללו תוכלו לדעת איזה קידום מתאים לכם ממומן או אורגני?

מהו קידום ממומן ולאילו עסקים הוא מתאים?

הקידום הממומן הוא קידום שמתאים לעסקים שרוצים לצאת עם מוצר חדש, קמפיין חדש או אתר חדש שעולה. קידום זה עוזר לעסק לקדם ולשווק את המוצר או האירוע שהוא רוצה לחשוף לגולשים הפוטנציאליים. בקידום מסוג זה יש להקציב תקציב לעסק כך שכל קליק על הקישור יורד מהתקציב של בעל העסק סכום מסוים בהתאם לתחרות בשוק על אותו מוצר או שירות, המתחרים ועוד. בסיום התקציב על בעל העסק לחדש את התקציב אחרת לא יוכל להופיע בראש העמוד הראשון בגוגל. התוצאות הממומנות כוללות ליד פרסום הטקסט מודעה, וכך אפשר לזהות אותן בקלות רבה ולאחר מכן מופיעות התוצאות האורגניות שאינם בתשלום.

יתרונות קידום ממומן

לקידום הממומן ישנם לא מעט יתרונות על פני סוגי קידום אחרים. ראשית, הקידום מאפשר לשלוט על כמות הפניות שמגיעות לעסק באמצעות לחיצת כפתור על המודעה. שנית, השימוש בסוג קידום זה מביא כמויות גדולות של לידים תוך זמן קצר. שלישית, אפשר להגיע לקהל גדול של גולשים ולקבל תנועה גבוהה ופניות מצד לקוחות פוטנציאליים. רביעית, אתם מחליטים כמה כסף להקציב ומתי להפסיק את הפרסום. חמישית, ניתן להוזיל את עלויות ההקלה עם הזמן.

חסרונות קידום ממומן

החסרונות של קידום ממומן כולל לא מעט חסרונות לעומת היתרונות. ראשית, העלויות של הפרסום אינן משתלמות וגבוהות מאוד לעומת קידום בשיטות אחרות. שנית, הקידום תלוי בתקציב שלכם כך שאם אתם מפסיקים אותו כל מה שעשיתם עד עכשיו הלך לטימיון והתנועה לאתר נעצרת. שלישית, הקידום דורש תחזוקה שוטפת כל הזמן בדומה לקידום אורגני, וכך אם אתם מפסיקים כל מה שעשיתם עד כה לא נחשב.

מהו קידום אורגני ולאילו עסקים הוא מתאים?

קידום אורגני הוא קידום שאינו מבוסס על תקציב כפי שנהוג בקידום הממומן. בקידום מסוג זה מקדמים את העסק לאורך כל השנה בלי לשלם על הקידום. באמצעות מאמרי קידום, קישורים לאתרים ופרומים שונים, קישורים בבלוגים ועוד ניתן לקדם את העסק לאורך זמן ולגרום לו להופיע בתוצאות האורגניות בגוגל בלי לשלם עליו. התוצאות האורגניות מופיעות לאחר התוצאות הממומנות והאם אלה שהלקוח משתמש בהם שהוא רוצה לחפש מוצר או שירות מסוים. הודות לקידום זה אפשר לקבל פניות רבות מדי יום של לקוחות מתעניינים או כאלה שרוצים לרכוש. אך כדי לעשות קידום זה עליכם להיעזר במקדם אתרים אשר יעשו את עבודות הקידום תמורת תשלום.

יתרונות קידום אורגני

לקידום אורגני ישנם לא מעט יתרונות על פני שיטות קידום אחרות. ראשית, העלות של קידום זה נמוכה ביותר לעומת הקידום הממומן. מדובר על סכום קבוע שאתם צריכים לשלם למקדם שלכם מדי חודש. שנית, החשיפה בקידום זה היא אפקטיבית וגבוהה מאוד כך שהרבה אנשים רואים את עסק שלכם שהם מחפשים איש מקצוע או מוצר סוים. שלישית, התנועה לאתר גבוהה מאוד ועשויה להביא לכם לא מעט פניות של לקוחות פוטנציאלים שרוצים לרכוש מוצרים או שירותים. חמישית, הלקוחות דרך הקידום האורגני הם לקוחות טובים יותר שיודעים מה מחפשים ורוצים לרכוש לעומת הלקוחות מהקידום הממומן.

חסרונות קידום אורגני

למרות היתרונות הרבים קידום אורגני ישנם גם לא מעט חסרונות. ראשית, אי אפשר לקבל תוצאות מיידיות כמו בקידום ממומן מה שמצריך עבודה קשה וסזיפית עד שמתקבלים תוצאות אחרי ארבעה חודשים. שנית, ללא קישורים בפורומים, אתרים, בלוגים ועוד בשילוב מאמרי קידום לא תוכלו לקדם את העסק שלכם ולגרום לו להיות בדף הראשון. שלישית, ברגע שמפסיקים להשקיע הדירוג שלכם יורד וכאילו לא עשיתם כלום. רביעית, יש לשלם לסוכנות או מקדם אתרים באופן קבוע מדי חודש אחרת האתר שלא לא יקודם אורגנית ולא יניב לכם פניות. חמישית, יש להזרים תכנים חדשים ועדכניים של הזמן ואף לטייב את תוכני האתר.

מה ההבדלים בין קידום ממומן לבין קידום אורגני?

ההבדל העיקרי בין קידום ממומן הוא התשלום. בקידום ממומן אתם משלמים על הקידום כדי שיראו אתכם בדף הראשון ויקנו מכם, ברגע שהתשלום נגמר ואתם לא מחדשים יורד הפרסום ושוב אתם צריכים להתחיל הכול מהתחלה. לעומת זאת, בקידום אורגני אין תלות בתקציב וקליקים, הקידום הוא מבוסס יותר וחזק אך ברגע שאנו מפסיקים לקדם באמצעות קישורים בפורומים, אתרים, בלוגים ומאמרי קידום נרד בקידום אך עדיין נשאר בתוצאות חיפוש רק בתוצאות נמוכות יותר. בנוסף לכך, התנועה האורגנית היא תנועה איכותית יותר מאשר התנועה הממומנת.

שאלות נפוצות על קידום אתרים וגם על קידום ממומן

השימוש בסוגי הקידום תלוי במטרות ויעדי העסק. אם מדובר על עסק חדש שרוצה חשיפה לאתר או למוצר חדש ויש לו אתר, עדיף לו להשתמש בקידום ממומן וגם בקידום אורגני. אך אם העסק הוא ותיק והוא רוצה לידים איכותיים עדיף לו להשתמש בקידום אורגני.

אם אתם רוצים שיכירו אתכם וירכשו מכם מוצרים או שירותים, בין שאתם מוכרים או חברה קטנה ומתחילה אתם חייבים להשתמש בקידום ממומן ואורגני גם אם אתם עסק בהקמה שאין לו תקציב גבוה לכך. ללא שימוש בקידום לא תוכלו לחשוף את העסק או המוצר והשירות שאתם רוצים למכור.

גם מקדם האתרים הכי טוב בעולם לא יכול להבטיח לך שתהיה ראשון בגוגל. מדובר פה בהשקעה רבה של זמן והרבה משימות אופטימיזציה, קישורים, טראפיק, תוכן ועוד. יש כל מיני משתנים שקשורים לותק האתר, חוזק, מהירות ועוד משתנים שמשפיעים גם על מיקומים בגוגל. מה שכן, מי שעובד בשיטה הטובה ביותר ומקדם את האתר אמור להיות במיקומים הראשונים בגוגל, גם בביטויים תחרותיים.

ממש לא! מי שעושה קידום ממומן אבל דף הנחיתה שלו או האתר לא טוב יפסיד כסף, מי שיעשה מודעה ממומנת וירשום שם פרטים שגויים או לא טובים גם יפסיד כסף. השילוב הכי טוב זה להתאים את הקריאייטיב במודעה לדף הנחיתה אליו יגיעו הגולשים. כמו כן, רצוי לתת “מתנה” או הטבה למי שנחשף למודעה שלכם כדי לגרום למעורבות מהירה יותר.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

שינוי גודל גופנים
ניגודיות