💻 monitincoil@gmail.com

כיצד חיפוש בתוצאות גוגל יכול להפיל עסק שלם ולהביא אותו לפשיטת רגל?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

כוחו של מנוע החיפוש גוגל אינו ניתן למדידה, תאגיד אלפאבית מחזיק בתוך החברות שלו את מנוע החיפוש בעל הכוח להרים אתכם לגבהים ובאותה הנשימה לרסק לכם את החלומות, להפיל לכם את העסקים ומפעל החיים, לגרום לכם לפשיטת רגל ואפילו לבעיות בקרב בני המשפחה הקרובים.
על כוחן של תוצאות החיפוש בגוגל, כיצד מתמודדים עם תוצאות חיפוש שליליות ואיך נלחמים במוניטין שלילי באינטרנט.

תוצאות החיפוש בגוגל: המידע של הגולשים שווה מיליארדים

בשנת 1998 המחשבה הראשונית על מנוע החיפוש של גוגל הייתה יחסית פשטנית, אפשרות לאתר את המידע הקיים ברשת באמצעות אלגוריתם חיפוש מורכב ובכך להגיע לכל פינת מידע בעולם.
למרות הגנום הפרסומי-שיווקי של גוגל, לא בטוח ששיערו שמנוע החיפוש של גוגל יהפוך לתחילת כל חיפוש עולמי באינטרנט, כזה שעתיד לבנות מוניטין רב לחברות, לשפר מדדים עסקיים, לעלות אהדה כלפי איש עסקים או איש ציבור ולהפוך לנקודת כל חיפוש אפשרי העולה על הדעת.
מנוע החיפוש של גוגל מסתייע רבות באמצעות מידע ממיליוני גולשים ובאמצעות אלגוריתם מורכב מציג את כל התכנים עליכם ברשת, התכנים שכותבים ברשת והמידע שנאסף על הרגלי החיפוש של הגולשים שווים לגוגל מיליארדי דולרים.

למרות כוחו המסייע של גוגל, רבים שוכחים שעם כוח גדול באה גם אחראיות גדולה ומנוע החיפוש של גוגל לא חס גם על תוצאות חיפוש שליליות המורכבות ממגוון רב של אזכורים שליליים: פסקי דין על שמכם, אתרים שליליים המכילים את הביטויים שלכם, כתבות שליליות ונגטיביות כנגדכם באתרי החדשות, ביקורות שליליות בגוגל ביזנס ואתרי ביקורות נוספים, תמונות לא מחמיאות בתוצאות החיפוש, תכנים שליליים המגיעים מהרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד).
תוצאות החיפוש האלו הופכות למוניטין שלילי, שכוחו אף רב יותר מהמוניטין החיובי, המוניטין השלילי בגוגל וברשתות החברתיות יכול להזיק לכם בצורה ניכרת.

אל תזלזלו: תוצאות חיפוש שליליות בגוגל יכולות להרוס לכם את החיים

מוניטין שלילי הוא עובדה קיימת, הטעות הנפוצה ביותר בקרב החברות, אנשי העסקים/הציבור הרבים היא הנטייה לחשוב שתוצאות החיפוש השליליות בגוגל ייעלמו והמוניטין השלילי יהפוך לחיובי ללא כל סיוע מקצועי.
מוניטין "פרווה" כזה שאינו בהכרח חיובי אבל גם לא שלילי, יכול להפוך להיות חיובי גם ללא טיפול, במידה מועטה, באם התמזל מזלכם לכתבות חיוביות וביקורות תומכות.
להבדיל ממוניטין שכזה, מוניטין שלילי אינו יכול להפוך לחיובי במזל  או במקרה, במקרה שכזה מחוייבת עבודת ניהול מוניטין מקצועית כדי להדחיק את תוצאות החיפוש השליליות בגוגל וליצור תכנים חיוביים איכותיים, על מנהל המוניטין להיות בעל ניסיון רב במיוחד בניהול מוניטין שלילי.

מצאת תוצאות שליליות בדף הראשון בגוגל תחת שמך / שם המותג שלך / החברה שלך? יש דרך לטפל ולבצע הדחקת או הסרת פרסום שלילי!

חשוב לציין, במידה ותתעלמו מתוצאות החיפוש השליליות בגוגל, הטיפול במוניטין השלילי יהפוך להיות מורכב יותר ובהכרח יקר יותר.
ברשות מנהל המוניטין אפשרויות רבות, כלי ניהול מוניטין ושיווק דיגיטלי מתקדמים יכולים לסייע בהדחקת תוצאות שליליות בגוגל, במקרים נקודתיים אף הסרת תוצאות החיפוש מגוגל ויצירת תכנים חיוביים איכותיים.
מרבית עבודת ניהול המוניטין מתבססת על הדחקה, פעמים רבות אתם עלולים להיתקל בהבטחות חסרות בסיס למחיקה מלאה של תוצאות חיפוש שליליות, הבטחות מנופחות לטיפול במוניטין שלילי מאנשי שיווק דיגיטל שאינם מספיק מקצועיים בניהול מוניטין ולבסוף להישאר עם תוצאות חיפוש לא מחמיאות בגוגל ומוניטין שלילי באינטרנט.
תוצאות חיפוש שליליות יוצרות את המוניטין השלילי וזה עתיד לפגוע לכם בלקוחות הפוטנציאלים, להוריד את האהדה כלפיכם, לפגוע באמינות, לחתוך בהכנסות ובמקרים קיצוניים יכול להוביל לקריסת העסקים, פשיטת רגל ואף לפגיעה בתא המשפחתי שלכם.

כיצד מונעים תוצאות חיפוש שליליות?

כפי שכבר הספקתם להבין תוצאות חיפוש שליליות בגוגל יכולות להעמיד את העסקים שלכם בסכנה, אם כך, מה בכל זאת ניתן לבצע כדי למזער סיכוי לתוצאות שליליות ובכך לשמר בעצמכם (במידה מסוימת) מוניטין חיובי קיים?
עליכם לחלק את ההתמודדות עם מקרים להתמודדות עם מקרי השטח שאתם מבצעים והתמודדות עם פידבקים בגוגל וברשתות החברתיות.
במסגרת התמודדות עם מקרי השטח, כדי למנוע מוניטין שלילי שעלול לזלוג למרחבי האינטרנט, עליכם לקבוע נהלי עבודה מסודרים כדי לשמור על כללי התנהגות ויחס ללקוחות, לעובדים שלכם  או תומכי שטח, במידה ואתם עוסקים בענף המזון עליכם לקבוע נהלי בריאות וסדר ,כך שיקטן הסיכוי לכתבה שלילית אודות איכות המזון אותו אתם מגישים.
במידה ועולה תלונה בשטח, עליכם לטפל בתלונה באופן המקצועי ביותר וחשוב מכל, לתעד את הפעולות שעשיתם כדי שתוכלו לשקף במידה והתלונה הועברה לגוגל (ביקורות/כתבות) או לרשתות החברתיות.
כאשר התלונה עוברת אל מרחבי הרשת, עליכם לבצע שיקוף מלא של הפעולות שנעשו, לא לריב עם לקוחות ברשת, להגיב לכל תלונה בכבוד ובנימוס ולדעת להתמודד עם משברים מכל הסוגים (במידה ומדובר על משבר תקשורתי, רצוי להיעזר בשירותי דוברות וניהול משברים בהתאם).

זה הזמן שלכם לנהל את מה שכתוב עליכם בגוגל, ולבצע תיקון תדמית שלילית!

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇