💻 monitincoil@gmail.com

האם מותר לאתרים לפרסם פסק דין שלי בגוגל?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

פרסום פסקי דין באתרי המשפט הוביל לאתגר משמעותי עבור עסקים וחברות, אנשי ציבור ואנשי פרטיים רבים בישראל.
אל מול חופש המידע עומד מוניטין באינטרנט, כאשר הופעת פסקי דין בתוצאות החיפוש בגוגל יוצרת קונוטציות שליליות ובעייתיות מבחינה תדמיתית.
האם מותר לאתר לפרסם פסק דין שלי? האם פסקי דין בגוגל יפגעו לי במוניטין? איך ניתן למחוק פסק דין מאתר? וכיצד חברת ניהול מוניטין מתמודדת עם האתגר? על החלטת בג"ץ בנושא ואפשרויות הטיפול במצבים שונים.

האם זה חוקי לפרסם פסק דין שלי בגוגל? בג"ץ פסק!

פסקי דין על שם עסק או של אדם מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל לאחר סריקת מנוע החיפוש באתרי פסקי הדין השונים, כל חיפוש של שם חברה/עסק, בעלי העסק או מנהלים שהיו מעורבים בפסק הדין כנתבעים או כתובעים – יופיעו כחלק מתוצאות שליליות רבות אפשריות.

באוגוסט 2014 הנהלת בית המשפט החליטה להתנות את הגישה למאגר העצום של פסקי הדין מטעם משרד המשפטים, התנאי העיקרי הוא התחייבות אתרי פסקי הדין ואתרי המשפט השונים להתחייב לנקוט בכל האמצעים האפשריים למניעת פעולת מפתוח לפסקי הדין, משמעות הדבר היא מניעה ממנוע החיפוש של גוגל לסרוק את פסקי הדין ולתרגמו לביטויים שונים המובילים לפסקי דין המופיעים בתוצאות החיפוש.
בנובמבר 2015 החלטת הנהלת בית המשפט בוטלה ע"י בג"ץ בטענה שאין להנהלה סמכות למנוע את פרסום פסקי הדין באתרים פרטיים, הדבר מגביל את חופש העיסוק ולזמינות המידע ולהבנת הדין הישראלי חשיבות עליונה.
פסקי דין רגישים או כאלו התנהלות בדלתיים סגורות לא אמורות להופיע באתרי פסקי הדין.

פסק דין מופיע בתוצאות בגוגל, עד כמה זה יפגע בי?

אל מול זמינות המידע כערך עליון עומד המוניטין של בעלי העסקים והחברות בישראל, אנשי עסקים, אנשי ציבור, בכירים בחברות ואנשים פרטיים –אלו פונים לניהול מוניטין במצבים בהם הם רוצים לשדרג את המוניטין שלהם בגוגל אך גם עקב תוצאות חיפוש שליליות, בניהן פסקי דין.
הופעת פסק דין על שמכם יוצרת תדמית רעה, גם אם פסק הדין היה לטובתכם, אם אתם התובעים, אם אתם צד שולי בפסק הדין ובמיוחד אם אתם הנתבעים והמידע בפסק הדין לרעתכם.
במרבית המקרים גולשים המחפשים את שמכם לא ייכנסו כלל לפסק הדין עצמו, עצם הופעת פסק דין בתוצאות גוגל המוניטין יפגע בכם ויעלה חששות, העדר אמינות וישות עסקית או פרטית בעלת נטייה הסתבכויות משפטיות.
קונוטציה שלילית שעלולה לגרום למוניטין שלילי ולהרחיק את הגולשים המחפשים את שמכם, הרחקת גולשים משמעותה הרחקת לקוחות פוטנציאלים, ירידה באהדה כלפיכם, סיכויים נמוכים למינוי לתפקיד בכיר, פגיעה בקריירה ולעיתים אף פגיעה בזוגיות ובתא המשפחתי.

פסקי דין באינטרנט
פסקי דין באינטרנט

מחיקת פסקי דין: איך אפשר למחוק פסק דין מאתר?

הסרת פסקי דין מגוגל היא יחסית פשוטה, כחלק מתכנית ניהול המוניטין כוללת, מומחה ניהול המוניטין יפנה לאתרים בהם מופיעים פסקי הדין שלכם ויבקש להסיר התכנים בהם מופיע שמכם.
בחלק מהאתרים פעולת ההסרה מצריכה מספר פעולות ועל כך נגבה תשלום נוסף, לאחר מחיקת פסק דין גוגל יסרקו את האתר ובמידה ושמכם לא יופיע יותר פסק הדין יעלם מתוצאות החיפוש של גוגל.

במצבים שונים ייתכן וחלק מבעלי האתר לא יענו או יסרבו למחוק את פסקי הדין.
בנוסף, חשוב לזכור כי אם התהליכים המשפטיים עדיין מתקיימים ופעילים, כל פסק דין חדש יגרור מסמך משפטי נוסף שעלול לעלות לאתרי המשפט השונים ולהחזיר את כל התהליך אחורה.
בהנחה שקיים סיכוי שהתכנים לא יוסרו או יחזרו וכן בחלק גדול המקרים פסק הדין מלווה בתוצאות חיפוש שליליות נוספות, מומחה ניהול המוניטין יבצע דחיקת אזכורים שליליים והעלאת תכנים חיובים מותאמים המסייעים בתהליכי קידום עסקי, קידום אנשי ציבור והפיכת המוניטין של כל עסק או אדם למוניטין חיובי.
צרו קשר עם חברת "ניהול מוניטין" לטיפול בהופעת פסקי דין, התמודדות עם תוצאות חיפוש שליליות ויצירת מוניטין חיובי בגוגל וברשתות החברתיות.

שאלות נפוצות לגבי פרסום פסקי דין אישיים בגוגל

גוגל סורקים את אתרי פסקי הדין, ואם שמכם יופיע בפסק הדין הוא יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

בנובמבר 2015 בג"ץ פסק כי הנהלת בית המשפט לא יכולה למנוע את התהליך המפתוח ולכן הפרסום תקין.

כן, הופעת פסק דין על שמכם או שם העסק בתוצאות החיפוש בגוגל יוצרות קונוטציות שליליות בעייתיות רבות.

למחוק פסק דין אפשרי כיום ממספר אתרים בלבד. יש אתרים שלא מאפשרים להסיר באופן מוחלט. מה שאפשר לעשות זה רק להדחיק אותם בגוגל / להסתיר אותם שלא יופיעו בעמוד ה-1 תחת השם שלכם או שם העסק שלכם שהשתתף בפסק דין. בתוך המאמר ניתן לקרוא על התהליך המלא למחיקת פסק הדין ו/או דחיקת אזכורים שליליים במידת הצורך.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇