💻 monitincoil@gmail.com

ניהול עמוד פייסבוק לעסקים – קידום פייסבוק אורגני / ממומן

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

נראה שבשנים האחרונות הטווח של קידום אורגני בפייסבוק הצטמצם, פחות משווקים בוחרים לעבוד בשיטה זו או שהם כמו שאומרים מורידים הילוך. אך לפני שקופצים למסקנות ברורות וקובעים שקידום בצורה אורגנית כבר לא עובד ושפייסבוק הפכה להיות פלטפורמת פיי טו פליי חשוב לעצור רגע ולהבין מה זה פייסבוק.

פייסבוק היא עדיין המדיה החברתית הגדולה ביותר בעולם. יש לה יותר משני מיליארד משתמשים פעילים בכל רחבי העולם והיא פלטפורמה שיווקית מובילה למעשה פייסבוק אחראית על בין תשע לשמונה עשר אחוז מהפרסום הדיגיטלי במובייל העולמי.

מדי יום משתמשים רבים נכנסים באופן יומי ומבלים שם לא מעט זמן, פייסבוק הפכה להיות חלק משגרת היום שלהם, אם זה כדי לראות מה חדש אצל החברים או להתעדכן לגבי מופע מסוים.

זאת בדיוק הסיבה שאי אפשר להתעלם מקהל היעד האורגני שככל הנראה כבר שם בכל מקרה, כאשר עובדים על ניהול עמוד פייסבוק לעסקים חשוב לדעת לאזן בין הקידום האורגני לבין זה הממומן שילוב נכון יחד עם עבודה נכונה ויעילה בהחלט תעשה את ההבדל בכל הנוגע לאיך העמוד מתקדם מהבחינה השיווקית.

אז אם צריך היה לבחור בין קידום אורגני לבין קידום ממומן בפייסבוק מה עדיף היה לבחור, באיזו דרך כדאי לשווק את העסק כל זאת ועוד במאמר הבא.

ניהול עמוד פייסבוק
ניהול עמוד פייסבוק

פרסום אורגני בפייסבוק - קידום בצורה אורגנית

מדיה חברתית אורגנית מתייחסת לתוכן החינמי בלבד זה יכול להיות פוסטים, תמונות, וידאו, ממים, סטוריז וכל דרך בה ניתן לעשות פעולות חינמיות בפייסבוק. כעסק או מותג מה שאתם מפרסמים באופן אורגני בחשבון שלכם, ניתן לצפות שמי שיראה את הפרסום הם חלק מהעוקבים שלכם ואולי גם עוקבים של עוקבים במידה וחבר שיתף את הפוסט.

עד כאן נשמע פשוט מאוד, אך כמובן שזאת רק ההתחלה, קידום של עמוד פייסבוק לעסקים באופן אורגני בהחלט יכול לעזור לעמוד לצבור עוקבים רבים ולהגדיל את טווח הלקוחות בסופו של דבר. כחלק מאסטרטגיית שיווק דיגיטלית עסקים ומותגים רבים דואגים לבסס את הקשר שלהם עם הלקוחות ולבנות סוג של מערכת יחסים באמצעות שיתוף של תוכן רלוונטי ומעניין שיכול לספק להם ערך מוסף.

לדוגמא עמוד פייסבוק של עורך דין אשר מעלה פוסטים בנושאי דין ומשפט המעניקים לעוקבים שלו תוכן אינפורמטיבי שיכול לעזור להם. הרבה פעמים שהתוכן רלוונטי זה יצור תגובות של העוקבים ואפשר לנהל שיח של ממש, זה הרבה פעמים מוביל ללקוחות חדשים עבור אותו עורך דין. 

כמו לכל מדיה ולכל פלטפורמה גם קידום אורגני בפייסבוק לא נמנע מחסרונות. כמו כל חברה גדולה כך גם בפייסבוק משתמשים באלגוריתם דירוגי כך שבסופו של דבר רק חלק קטן מהעוקבים שלכם יראו את הפוסטים האורגניים שלכם, על פי הממוצע לפוסט בפייסבוק רק חמישה אחוז מהעוקבים שלכם יראו אותו. 

בשנים האחרונות בהחלט מורגשת ירידה בהיקף החשיפה האורגנית, פלטפורמות המדיה החברתיות הגדולות בעולם נותנות עדיפות לחוויות משתמש משמעותית מבחינתן מה שבדרך כלל מעט מגביל את השיווק האורגני. אכן קידום אורגני בפייסבוק הפך להיות קשה מתמיד להגיע אל קהל יעד גדול, עם זאת זה רק אומר שמקדם מקצועי בשורה התחתונה רק צריך להיות יותר יצירתי.

פרסום ממומן בפייסבוק - שיווק בתשלום

פרסום ממומן בפייסבוק זהו פרסום בתשלום המאפשר לתוכן להגיע לקהל יעד גדול וספציפי. ניתן להפנות את הפרסום לקהל יעד שסביר להניח מתעניין במוצר או בשירות אותו אתם מעניקים, ניתן לפרסם במגוון דרכים ועל ידי כלי מיוחד ניתן לפלח את קהל היעד.

בשנים האחרונות הייתה עלייה חדה בכל הנוגע לזמן בו משתמשים מבלים בפייסבוק וברשתות חברתיות בכלל הרגלי הקנייה המקוונת הפכו להיות דבר שבשגרה ובכלל כל המודעות לחוויה הדיגיטלית עלתה פלאים מה שמאפשר למפרסמים רבים להגיע ללקוחות חדשים.

ניהול עמוד פייסבוק לעסקים ממומן זוהי דרך מצוינת עבור עסקים רבים למקד לקהלים חדשים בפייסבוק ובסופו של דבר ולהמיר אותם ללקוחות. עסקים וארגונים משתמשים בקידום ממומן בפייסבוק במספר דרכים, להעלאת המודעות לעסק או למותג, למשוך עוקבים חדשים, לשווק אירוע וכמובן לייצר לידים והמרות.

קידום ממומן בפייסבוק מתאים לקשת רחבה של עסקים לדוגמא. רופא שיניים אשר מעוניין להגדיל את קהל לקוחותיו. חשוב למצוא משהו שיגרום לאותו רופא לבלוט מול שאר רופאי השיניים באזור. בדרך כלל מפרסמים מבצע מיוחד או שירות יוצא דופן.

את הפרסום ניתן לעשות על ידי פוסט ממומן אשר יופיע עבור קהל היעד שבוחרים מראש ומתאמים אותו לאלה שמחפשים או חיפשו בעבר רופא שיניים באותו אזור. שיתוף של פוסט אורגני באופן ממומן משתלבים ישירות בפיד שלכם, כך שלעתים קרובות אתם אפילו לא מבינים שאתם מסתכלים על מודעה.

מערכת הניהול של פייסבוק מאפשרת לכם ליצור מסעות פרסום ולבחור קהלי יעד בפייסבוק לפי תחומי העניין הספציפיים שלהם, התנהגויות, רמות הכנסה, מיקומים וקריטריונים נוספים.

כמובן שניתן למצוא גם מספר חסרונות בקידום ממומן בפייסבוק. כדאי לקחת בחשבון את התחרות הגדולה בעיקר אם אתם מפרסמים תחום פופולרי, קידום ממומן גם כזה שמתוכנן כמו שצריך עדיין לא מבטיח הצלחה, לעיתים ובעיקר בהתחלה של קמפיין פרסומי יכול להיות מצב שתוציאו כסף בלי להחזיר אותו.

פרסום עמוד עסקי פייסבוק
פרסום עמוד עסקי פייסבוק

מה עדיף עבור ניהול פייסבוק לעסקים קידום אורגני או ממומן?

לכל אחת מאסטרטגיות קידום אורגני או ממומן יש את היתרונות והחסרונות. קידום אורגני עוזר לטפח ולשמור על קשר ישיר עם הלקוחות והקהל שלכם, שימור לקוחות וגם לידים של לקוחות חדשים, עם זאת קיום אורגני לוקח זמן ולעיתים מעט מורכב.

קידום ממומן בפייסבוק זוהי הדרך בה אתם מתחברים ללקוחות ולקהל יעד חדש, זה עוזר להגיע למספר גדול יותר של אנשים ולהתמקד על הלקוח האידיאלי בצורה מדויקת יותר מקידום אורגני, קידום ממומן עובד בצורה מהירה יותר מזה האורגני, אך זה דורש תקציב וכמובן מומחה שידע להכין קמפיין מוצלח.

ככל הנראה התשובה הטובה ביותר תהיה שילוב של שתי הפלטפורמות. הדרך הטובה ביותר לשווק עמוד פייסבוק לעסקים היא על ידי בניית מערכת יחסי בין הקידום האורגני לממומן וליצור גוף אחד שהמטרה שלו היא להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים.

טיפים ושיטות לבניית אסטרטגיית קידום ממומן בשילוב אורגני

פוסטים אורגניים – לא כל הפוסטים שאתם מעלים חייבים להיות בתשלום. חשוב ומומלץ להעלות פוסטים בעמוד לפוסט אורגני יכולה להיות חשיבות אדירה, כאשר מעלים פוסט ממומן חשוב שתהיה לו מטרה ולמקד אותו עבור היעדים העסקיים שלכם.

לדוגמא כאשר קורה משהו חושב בעסק שינוי מסוים שותפות חדשה או כל דבר מעניין מומלץ ליצור פוסט אורגני מושקע פוסט מעוצב בהחלט יכול לעשות שינוי משמעותי ולמשוך קהל גדול יותר. העוקבים הקיימים שלכם צריכים לקבל מידע. באמצעות קמפיין יצירתי, מקורי ואורגני תוכלו ליצור באזז. ניתן לנעוץ אותו בפרופיל או להעלות אותו בסטורי.

בדיקת A/B – פייסבוק מאפשרת באמצעות מערכת הניהול של המודעות לבצע בדיקות איכות שונות בדיקת A/B מאפשרת לכם לבצע אופטימיזציה ולמטב את הפוסטים שלכם. לפני שאתה מקצים את כל התקציב שלכם למודעה, חשוב להריץ גרסאות שלה על ידי קהל קטן יותר כדי לראות אם היא מספיק טובה. 

אפשר לבדוק את איכות הקופירייטינג את הויזואל של המודעה, איפה המודעה תופיע ואת המיקוד של הקהל. ניתן לבדוק עוד פרמטרים נוספים וליצור מודעה סופר ממוקדת. בדיקת A/B מעניקה לכם יתרון כפול, גם תוכלו ליצור מודעה מוצלחת יותר וגם תוכלו לצמצם את ההוצאות של התקציב.

אוטומציה – בשורה התחתונה השילוב בין קידום אורגני לממומן, דורש מכם יותר זמן יותר כסף, ידע, פרסום ואינספור כאבי ראש כאלה ואחרים. המטרה של כולנו היא לצמצם את עומס העבודה למינימום כדי שישאר מספיק זמן להתמקד במה שבאמת חשוב.

ככל שתהפכו את העבודה שלכם לאוטומטית זה ייעל את כל התהליך. ניתן לתזמן את הפוסטים האורגניים ועוד מגוון גדול של פעולות שניתן לבצע מראש שבהחלט יחסכו לכם זמן מיותר, כמו כן יש מבחר גדול של כלים ייחודיים אשר מאפשרים לנהל את העמוד באמצעות אוטומציה, כמובן שלא מדובר בתחליף לעבודה של מנהל הפרויקט אך זה בהחלט משהו שיקל עליו וייעל עבורו את את העבודה.

מעקב אחר נתונים ותוצאות – חלק חשוב בהצלחה של קמפיין שיווקי זהו מעקב. חשוב לעקוב כל הזמן ולמדוד את התוצאות. זה נכון גם לגביי קידום אורגני וגם לגבי קידום ממומן כמו שאומרים כל הזמן להיות עם היד על הדופק לנתח את התוצאות ולהבין מה צריך לשנות כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

ניתן לסקור תוכן אורגני וממומן זה לצד זה, למשוך בקלות ולבנות דוחות מותאמים אישית כדי להפיק את המרב מהתקציב. ניתן לבצע התאמות מבוססות נתונים לקמפיינים ולשפר אותם כל הזמן. תוכלו להשוות ולהבין מה תורם הקידום האורגני ביחס לזה הממומן. מעקב קבוע מעניק לכם שליטה על הנעשה ועוזר לכם להתמקד במה שחשוב.

שאלות ותשובות בנוגע לניהול עמוד פייסבוק לעסקים

קידום אורגני מאפשר לכם לשתף את העוקבים והלקוחות שלכם בידע מועיל ושימושי. אלה יכולים להיות מאמרי תוכן, חדשות על העסק או כל דבר רלוונטי אחר. אחד היתרונות של קידום אורגני בפייסבוק שהוא מאפשר לכם לשמור על קשר עם הלקוחות לשתף אותם במוצר חדש או שירות שאתם מתמחים בו ועוד. 

בשונה מקידום אורגני שיכול לקחת לא מעט זמן עד לקבלת תוצאות, קידום ממומן נותן מענה מהיר יותר. באמצעות קידום ממומן ניתן להשיג מטרות רבות, העלאת מודעות של העסק, יצירת לידים, מכירות של מוצרים, למשוך עוקבים חדשים ובשורה התחתונה להגדיל ולפתח את העסק.

כמובן, לא רק שניתן זוהי הדרך הטובה ביותר לשווק עסק בפייסבוק. שילוב בין שתי הפלטפורמות מעניק לכם את האפשרות להגיע לקהל יעד גדול יותר, כמו כן באמצעות קידום אורגני תוכלו להגיע לעוקבים שלכם ולשמור איתם על קשר, באמצעות קידום ממומן תוכלו להגדיל את קהל הלקוחות ולהביא לקוחות חדשים. זהו ללא ספק שילוב מנצח אשר מעניק לכם נוכחות בפייסבוק ויוצר עבורכם נכס של ממש.

ניהול עמוד פייסבוק לעסקים ניתן לעשות באופן אורגני, ממומן או לשלב ביניהם. שיווק עסקים בפייסבוק מעניק לכם את האפשרות להגיע ללקוחות חדשים כמו גם להציע שירותים שונים. ככל הנראה הדרך הטובה ביותר היא לפנות למומחה בתחום אשר ידע לשווק את העסק שלכם על הצד הטוב ביותר. ככל הנראה אם תרצו לנהל את העסק שלכם כמו שצריך עדיף שתתעסקו בו ופחות בשיווק שלו.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇