💻 monitincoil@gmail.com

"גוגל הרסה את שמי הטוב" – פרק 209 חיות כיס, סקירה מקצועית

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

סקירה מקצועית של לירון קטלן, הבעלים של חברת ניהול מוניטין על פודקאסט חיות כיס של תאגיד השידור "כאן", פרק 209 "גוגל הרס את שמי הטוב".

פסיכולוג שחיפוש שמו בגוגל הוביל לכתבה אחרת על פסיכולוג אחר שחשוד בעבירות מין.
מוניטין של אדם יכול להשתנות ברגע, לעיתים בעקבות פרשות, דברים שעשיתם או דברים שכתבו עליכם ולעיתים צירוף של מילים שיוצר את שמו יכול לגרום לתהפוכות בקריירה. ניהול מוניטין סוקרים את כתבת תאגיד כאן ומסבירים לכם מה ניתן לעשות.

מקרה בוחן: פודקאסט חיות כיס, מוניטין בגוגל של פסיכולוג נהרס ברגע

לא בכל יום נתקלים במקרה ביש מזל שכזה, בעוד שבמרבית המקרים עסקים וחברות, בעלי מקצוע, אנשי ציבור, בכירים ואנשים פרטיים פונים לחברת "ניהול מוניטין" עם בקשות לטיפול בתדמית שלהם בגוגל וברשתות החברתיות – המקרה שפורסם בפודקאסט "חיות כיס" של תאגיד כאן מגלה כיצד גם אדם שלא עשה דבר ולא קשור לפרשה כלשהי, יכול להינזק כתוצאה מצירוף ביטויים שיוצרים את שמו ומקשרים אותו לפרשה.

בפרק 209 של הפודקאסט "חיות כיס" ראיינה המגישה צליל אברהם את אלון (שם בדוי), פסיכולוג חינוכי מחיפה, נשוי ואב לשני ילדים המגלה ביום בהיר אחד שהמוניטין שלו בגוגל נהרס על לא עוול בכפו.
לפני מספר חודשים אלון חיפש את שמו בגוגל, רבים מאיתנו מבצעים את זה ובמיוחד אנשים שהמוניטין שלהם חשוב להם, אלון מסביר שהוא מחפש את שמו פעם בשנה כדי לראות כיצד המוניטין שלו מתקדם.
בפעם האחרונה שאלון חיפש את שמו חשכו עיניו, חיפוש שמו הוביל לכתבה מאתר וואלה על פסיכולוג שהואשם בעבירות מין בילדים, הכתבה מספרת על פסיכולוג ילדים אחר, רק אדם שחיפש את שמו של אלון ונכנס לכתבה מבין שמדובר בפסיכולוג אחר ולא אלון.
בפודקאסט אלון מתאר את השוק שעבר עליו, אלון לא הבין איך הדבר קרה אך תוך זמן קצר הבין שתוצאת החיפוש הזו תפגע לו במוניטין ותפגע לו בפרנסה כפסיכולוג חינוכי.

גוגל הציג כתבה שלילית, האם הפסיכולוג הצליח לטפל בבעיה?

אלון לא תיאר לעצמו את התקופה הארוכה בה יאלץ להילחם כדי לטפל בתוצאת החיפוש השלילית.
כתבה שלילית בגוגל לא נעלמת כך סתם, את העובדה הזו הבין אלון לאחר מספר ימים שראה שהכתבה לא נעלמת, אלון תיאר כיצד פנה פעם אחר פעם לגוגל להסרת תוצאת חיפוש ונותר ללא מענה, על פי דבריו כ- 15 פניות לגוגל נותרו ללא מענה.
איך הופיעה כתבה שלילית שלא קשורה אליו? אלון הסביר שבתוך הכתבה היו המלצות על 2 כתבות נוספות, הכותרות של שתי הכתבות יצרו ביחד את השם שלו והאלגוריתם של גוגל הוביל את הכתבה לצמד הביטויים שיצר את שמו.
אלון נפגע בצורה קשה בחודשים האלו, בחודשים אלו כל מי שחיפש את שמו נתקל בכתבה הזו וככל הנראה נרתע בעקבות הקשר שלילי שכלל לא קשור אליו.

אלון פנה לוואלה שבסופו של דבר מחקה את הכתבה, הדבר החריף את הבעיה לתקופה נוספת מכוון והכתבה השלילית בגוגל עדיין הופיעה עליו והפעם מי שרצה להיכנס לכתבה ולראות אם מדובר בו נתקל בהודעת שגיאה על כתבה שלא קיימת, בפודקאסט מוסבר שוואלה ככל הנראה מחקה את הכתבה אך לא הסתירה אותה מגוגל.
אלון מסכם את הסיפור בפנייה לעו"ד עם התראה לגוגל לפני תביעה בבקשה להסרה ופיצויים לפגיעה במוניטין של 80 אלף שקל, על אף שגוגל לא ענו על ההתראה, לאחר תקופה נוספת הכתבה נעלמה מגוגל.

מה ניתן לעשות אם מופיעה כתבה שלילית?

מרבית המקרים בניהול מוניטין אינם ביש מזל של צירופי קשורים, אלא התמודדות של עסקים ואנשים שונים עם כתבות שליליות מאתרי החדשות עם שמם בכותרת ובכתבה עצמה, ביקורות שליליות, פסק דין עם שם של אדם או עסק, פוסטים וציוצים שליליים, סרטונים שליליים, תמונות לא מחמיאות ותוכן שלילי נוסף שחייבים לטפל בו.
במקרה של אלון, ניתן היה לבנות תכנית לניהול מוניטין כדי לצמצמם באופן משמעותי את הפגיעה במוניטין כתוצאה מהכתבה ובמקביל לנהל תהליך למחיקת הכתבה מגוגל, בתכנית ניהול המוניטין ניתן היה לשדרג את היכולות שלו ולהפוך את הלימון ללימונדה ולחזק את שמו כפסיכולוג ואף לחזק את התחרות שלו ברשת מול פסיכולוגים אחרים.

חברת "ניהול מוניטין" מאפשרת לחברות, עסקים ואנשים רבים בישראל להפוך מוניטין אפור ומשעמם למוניטין מושך וזוהר ולהפוך מוניטין שלילי למוניטין חיובי והכל בדיסקרטיות מלאה.
בניצוחו של מומחה לניהול מוניטין עם ניסיון רב שנים וצוות דיגיטלי מסור, כל עסק או אדם נהנה מתכנית ניהול מוניטין באינטרנט המותאמת אל הסטטוס שלו, הצרכים העסקיים והאישיים שלו, התחום/הענף שממנו מגיעים והתאמה לתקציב החודשי עבור ניהול המוניטין בגוגל וברשתות החברתיות.

בעידן הדיגיטלי התחרות בכל ענפי המשק היא תחרות ענפה, אין גורם כיום שאינו משקיע בתדמית שלו ברשת, חלק גדול מהעסקים והגורמים השונים, בוחרים גם להרחיב את ניהול המוניטין לקידום אתרים ופרסום ממומן וליצור קמפיין קידום עצמי שלם.
חברת "ניהול מוניטין" משתמשת בכלים דיגיטליים מתקדמים ומתאימה אותם אליכם, תכנית ניהול מוניטין נבנית יחד אתכם ותוצאותיה משוקפת בדו"חות מפורטים.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇