💻 monitincoil@gmail.com

ניהול מוניטין למתחילים

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

ניהול מוניטין למתחילים ולכאלה שלא מכירים את התחום: יש מספר חוקים ועקרונות שצריך לבצע. אז מה זה אומר ואיך עושים ניהול מוניטין נכון בעצמך?

כיום מוניטין של עסק או מותג נבנה בעיקר ברשת האינטרנט, המשפט אם אתה לא שם אתה לא קיים הפך למציאות בכל הנתון לנוכחות של עסק באינטרנט וזה מתבסס בעיקר על מנוע החיפוש של גוגל.

גוגל נחשב כיום למנוע החיפוש החזק בעולם מיליארדי משתמשים נכנסים מדי יום ומחפשים מידע שהתקבל באינדקס תוצאות המונה 10 אתרים בכל דף. המשתמש מזין את מה שהוא מחפש ומיד מקבל תוצאות רלוונטיות, מאחורי הקלעים גוגל מתבססת על מילות מפתח אשר המשתמש הזין באינדקס ובעצם זהו גם העיקרון העומד אחרי קידום אתרים seo.

מתחילת דרכו של האינטרנט וגוגל אנשים החלו לקדם את עצמם עד שזה הפך ממש למקצוע ואפילו מבוקש, אלה שניסו לקדם את עצמם הבינו שהרעיון של הקידום הוא מילות מפתח רלוונטיות ופעולות של אופטימיזציה המתאימות את הביטוי לדף כך שגוגל יבין שהוא רלוונטי למה שהגולש מחפש.

המושג ניהול מוניטין או בשמו השני דחיקת תוצאות שליליות בגוגל, הפך להיות מקובל ונפוץ בקרב בעלי עסקים או מותגים. הכוונה היא כאשר אתם מופיעים גבוה במנוע החיפוש של גוגל בתוצאות שליליות, זה יכול להיות ביקורת של לקוח או כתבה לא מחמיאה שנכתבה עליכם.

זה יכול לקרות בעוד כל מיני דרכים אבל ברגע שזה קורה אין ספק שהעסק שלכם או המותג שלכם עלול להיפגע וכמובן שזה יכול להזיק למוניטין שנבנה. כיום רוב האנשים נמצאים בגוגל שמספקת להם כל מידע שהם מחפשים, החשיבות של המיקום שלכם באינדקס התוצאות של גוגל הוא משמעותי מאוד ויכול למנף עסק או מותג או גם להסב נזק אם התוצאה שמתקבלת היא שלילית ואף יכולה להרוס לו את המוניטין.

ניהול מוניטין למתחילים איך זה עובד?

ניהול מוניטין למתחילים ולכאלה שלא מכירים את התחום יכול להראות מבהיל בהתחלה הפעולות שצריך לעשות וההבנה שלוקח זמן לראות תוצאות מגיעות יכולות להלחיץ, לאחר שתצברו ניסיון בתחום תבינו שכל פעולה שאתם עושים עכשיו  את התוצאות תראו לאחר ימים ולפעמים גם חודשים זה תלוי בכמה גורמים.

אחת הפעולות המועילות ביותר שתוכלו לעשות כדי לשפר את המוניטין שלכם בגוגל תהיה להעלות כתבות חיוביות באותם ביטויים שמהם קיבלתם את התוצאות השליליות פעולה זאת נקראת הדחקת כתבות שליליות על ידי כך שבאיזה שלב הכתבות החיוביות שהעלתם יעקפו את הכתבה השלילית בתוצאות החיפושים עד שיגרמו לכך שהיא תידחק לדף השני השלישי וכן הלאה.

כיום בעלי עסקים כבר מבינים כמה כוח יש לאינטרנט, התופעה שקורית לא מעט היא כתבות שליליות או ביקורת רעה על העסק באחד המקומות הראשונים בגוגל, תופעה זאת גורמת להרבה כאב ראש לעסק או למותג שזה קורה לו. לדוגמא פיצריה שברגע שכותבים את השם שלה ובאחד המקומות הראשונים נמצא ביקורת לא טובה שלוקח לפיצה זמן רב להגיע והיא גם מגיעה לא מספיק חמה.

ביקורת כזאת יכולה להשפיע באופן שלילי מאוד על הפיצריה והיא עלולה לאבד הרבה לקוחות רק בגלל ביקורת אחת. כך שבמקרה כזה ניהול מוניטין בגוגל בהחלט עשוי לעזור ולהשפיע. וכדי לעשות זאת מומלץ להעלות תכנים איכותיים לגוגל שמציינים את הדברים הטובים שהם מציעים ללקוחות. כמובן שגם מומלץ לאותו בעל עסק להתייחס ברצינות לביקורת להגיב לה במקרה שאפשר וכמובן לשפר את העסק שלו כדי שמצבים כאלה כבר לא יחזרו.

יועץ SEO

כמה זמן לוקח לעשות ניהול מוניטין באינטרנט?

חשוב להבין עבודת קידום מוניטין היא לא עניין של הוקוס פוקוס וישר אנחנו רואים תוצאות, שיפור מוניטין בגוגל לוקח זמן ניתן לומר שזה בלתי אפשרי לקבוע כמה זמן בדיוק ייקח התהליך. חברות אשר עוסקות בתחום זמן רב והן בעלות ניסיון יכולות לקבוע לוח זמן גס אך לא לומר בתאריך כזה או כזה נרגיש את ההצלחה.

מבחינת הזמן ניהול מוניטין בגוגל מזכיר מאוד את עבודת קידום אתרים בגוגל, כמובן שחשוב לנהל את המוניטין של האתר רק לאחר שהאתר נמצא במצב אופטימלי מבחינת גוגל. כאשר אנו ניגשים לקידום המוניטין יש לבנות אסטרטגיה ולתכנן מה בדיוק אנו מתכוונים לעשות זה חשוב מאוד בעיקר לניהול מוניטין למתחילים ואלה שעדיין לא ממש מבינים את עיקרון העבודה.

לאחר שבנינו את תוכנית העבודה שלנו וגיבשנו אסטרטגיית פעולה אנו ניגשים לעבודה הטכנית ומתחילים להעלות כתבות מחזקות במגוון אתרים (חשוב לגוון בקישורים מדומיינים שונים ואיכותיים). כל כתבה כזו שנעלה תצטרך להיסרק באינדקס של גוגל, זה עובד על ידי אלגוריתם מיוחד וחכם ביותר שגוגל פיתחו. כמובן שזה לוקח זמן מסוים משהו כמו יום יומיים עד שגוגל יכיר בכתבה ויצרף אותה לתוצאות.

לאחר שהמאמר נסרק על ידי גוגל הוא משולב באחד המיקומים באינדקס בדרך כלל גוגל ימקם את האתר על פי הרלוונטיות שלו ביחס למילות המפתח ובעצם זה מחזיר אותנו לאופטימיזציה שהזכרנו, אך לא רק על פי ביטויי המפתח ישנם עוד כמה גורמים שיכולים להשפיע על המיקום, כמו לדוגמא הוותק של האתר.

חשוב מאוד להשקיע בתכנים שאתם מתכוונים להעלות לרשת כיום גוגל מתייחסת אליהם ברצינות רבה עד כדי כך שהאלגוריתם שלהם מסוגל ממש לקרוא את התוכן ולהבין אותו. 

בשלב הזה יש לעקוב אחר האסטרטגיה שלנו ולהמשיך בפעולות של שיפור מוניטין על ידי העלאת כתבות נוספות, כך שלאט לאט הכתבות יתחילו לטפס במיקומים ולהגיע למקומות הראשונים ובמקביל אנחנו נתחיל לראות איך הדחקת כתבות שליליות מתחילה להשפיע ולשנות.

כאמור לא ניתן לקבוע זמן מדויק להצלחה של התהליך אך בהחלט ניתן לקבוע לוח זמנים מסודר לבצע את הפעולות 

כמובן יש גם לעקוב אחר הפעולות שלנו לאורך כל התהליך ולא פשוט להעלות כתבות ולחכות לתוצאות הרבה פעמים יכולים לקרות תקלות בדרך כמו למשל מאמר שלא נסרק בגלל סיבה זו או אחרת או הקישור שצירפתם לכתבה שבור ולא מוביל לשום מקום. 

אם ננסה בכל זאת לקבוע זמן משוער מה שבדרך כלל רוב הלקוחות היו מצפים לו אז אפשר לומר שהתהליך יקח לפחות מספר חודשים כמובן שזה יהיה קשור בגודל הפרויקט ולכמות העבודה שהושקעה בו.

שאלות נפוצות בנוגע לניהול מוניטין למתחילים

ברור תמיד יש מקום לשפר את המוניטין שלכם באינטרנט גם אם אתם אותה פיצריה ובמקרה זה אתם מאוד מצליחים ומקבלים לקוחות שמגיעים מהאינטרנט כל הזמן, עדיין תוכלו להמשיך ולעשות קידום מוניטין להפוך למותג מצליח.

אין לנו ממש שליטה מוחלטת על התוצאות של גוגל, גם אם נעשה את כל הפעולות הנכונות רוב הסיכויים שנצליח במשימה של דחיקת המיקומים שהתוצאה השלילית באמת תתחיל לרדת במיקומים אך שוב זה לא תלוי בנו, ובאופן כללי על פי מחקרים שביצעה גוגל ניתן להבין שרוב האנשים בכלל לא מגיעים אפילו לא דף שני

קשה יהיה לומר שדחיקת מיקומים בגוגל המבוצעת טוב לא תעזור, אך מצד שני בהחלט יכולים להיות מצבים שיהיה קשה יותר לדחוק את התוצאה הלא טובה זה תלוי גם בעבודה שאנחנו מבצעים אך לעיתים ישנם תוצאות שליליות באתרים בעלי סמכות שיהיה קשה יותר ונצטרך להשקיע עבודה רבה יותר וכנראה גם שנצטרך לחכות מעט יותר זמן עד שתהיה משמעות לפעולות שיפור המוניטין שביצענו.

מעט קשה יהיה לקבוע מחיר אחיד לפרויקט בשל העובדה שכל פרויקט יהיה שונה מהשני, חברות ניהול מוניטין קובעות את המחירים על פי מספר גורמים: האם יש לכם תוצאה שלילית אחת או כמה תוצאות, מהם האתר או האתרים שבהם יש אזכורים שליליים (בדיקת חוזק קישורים), זמן הפרויקט, כמות נכסים קיימים ועוד מספר שכלולים טכניים.

לסיכום:

עסקים קמים ונופלים בגלל מוניטין שלילי זה נכון גם למה שקורה באוף ליין וגם מה שקורה און ליין, כיום האינטרנט הפך להיות גורם מרכזי בבניית תדמית של עסק או מותג זה נכון במיוחד לגבי גוגל שהוא מנוע חיפוש הנפוץ ביותר בעולם המערבי. הנושא של ניהול מוניטין בגוגל הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות והוא יכול ממש לעשות את ההבדל לעסקים שנפגעו על ידי אזכורים שליליים בגוגל.

חשוב להבין התהליך של ניקוי מוניטין שלילי לוקח זמן והתהליך ארוך יחסית בדומה לקידום אתרים את התוצאות של הפעולות שאנחנו עושים היום אנחנו לא נראה כבר יום למחרת והתהליך עצמו יכול אף לקחת מספר חודשים.

לאחר שתצליחו לנקות את המוניטין השלילי שנוצר לכם בגוגל וכבר לא יהיו אזכורים לא טובים עליכם תוכלו למנף את העסק ואפילו למתג אותו.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇