💻 monitincoil@gmail.com

עבודה מרחוק? האם מומלץ לעבוד מהבית או מהמשרד?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

בשנים האחרונות חל מהפך של ממש בכל הנוגע לעבודה מהבית. אם עד לפני לא כל כך הרבה זמן עבודה מהבית הייתה נחלתם של מעטים כיום המצב השתנה לחלוטין, אם זה בגלל ההתקדמות הטכנולוגית שהעולם חווה או המגיפה שטרפה את הקלפים עבור עסקים ועובדים רבים בכל רחבי העולם כמו גם בישראל.

כאשר בוחנים את היתרונות והחסרונות של עבודה מהבית מול עבודה במשרד, מוצאים שיש הרבה כאלו. אנשים מסוימים בהחלט מעדיפים להישאר לעבוד בבית בעוד אנשים אחרים מעדיפים לצאת לעבוד במשרד. בשנים האחרונות חלה עלייה חדה באנשים אשר עומדים בפני הבחירה האם לעבוד בבית או במשרד.

נראה שבשנים האחרונות עולם העבודה כל הזמן משתנה ומתפתח לכיוונים חדשים, קחו לדוגמא עבודה היברידית, שילוב בין עבודה בבית בחלק מהשבוע ובחלק השני עבודה מהמשרד. יש גם אופציה של עבודה מרחוק מול המשרד, מחוברים און ליין ועובדים יחד. לעובד שעומד בפני הבחירה לעבוד בבית או לצאת למשרד מומלץ לשקול מספר גורמים שעשוים לעזור לו או לה לקבל החלטה.

פרודוקטיביות היא ללא ספק אחת משאלות המפתח, האם עבודה מהבית מושפעת מגורם זה או אחר, יש המון שיקולים שונים שבסופו של דבר מכריעים האם לעבוד מהבית זוהי הבחירה הנכונה או שאולי לצאת למשרד, בסופו של דבר יש גורמים שונים שיכולים להשפיע על ההחלטה לכאן או לכאן, הרבה פעמים התשובה תהיה שעד שלא מנסים לא יודעים.

עבור אנשים רבים לעבוד מהבית זהו שינוי מאוד משמעותי וסוג של לקיחת סיכון, אז כדי שתוכלו לענות על כל השאלות החשובות ולעשות את ההחלטה הכי טובה אספנו עבורכם את היתרונות והחסרונות של עבודה מהבית.

יתרונות של עבודה מהבית

פרודוקטיביות – בתנאים הנכונים עבודה מהבית מאפשרת לעובד להיות יותר נינוח ויותר פרודוקטיבי במילוי המשימות השונות. עבודה בבית מאפשרת לקבוע לוח זמנים מתאים לאורח החיים, כמובן שזה תלוי בסוג העבודה אך בדרך כלל שעובדים מהבית יש גמישות יותר גדולה. 

עובד צריך לקחת מספר גורמים שיכולים להוות השפעה שלילית על היכולת שלו להפיק מעצמו את המירב כאשר הוא עובד בבית, האם יש הסחות דעת שיכולות להפריע בזמן העבודה, האם יש לי מספיק מוסר עבודה לשבת ולבצע את המשימות ולדעת לשמור על סדר וארגון כל הזמן

לא חייב לעבוד בבית – כאשר עובדים מהבית לפעמים זה יכול להיות מעט מעיק. כאשר עובדים בבית אתם חופשים להכין לעצמכם את הקפה שאתם אוהבים מתי שנוח לכם, או לצאת מהבית לבית הקפה הקרוב ולעבוד שם עם הקפה או התה שאתם אוהבים, בעצם אתם יכולים לעבוד כמעט בכל מקום שנוח לכם.

חסכון של זמן – אתם בטח מכירים את הלחץ של הבוקר כאשר נוסעים לעבודה ויש פקקים ארוכים שלעיתים יכול לגזול לא מעט זמן וזה גם בדרך הלוך וגם בדרך חזור. כאשר עובדים אפשר לחסוך את זמן הנסיעה לעבודה, שוב לעיתים קרובות זה יכול להיות הרבה זמן חשוב שתוכלו להקדיש בעבודה במקום בפקקים. 

חסכון של כסף – מלבד העובדה שלא צריך לנסוע לעבודה ולשרוף זמן ודלק, כאשר עובדים בבית אתם יכולים גם לאכול בבית ולחסוך את העלויות של האוכל שהייתם קונים בעבודה במשרד. כמו כן אפשר להישאר לעבוד עם הפיג'מה מה שיחסוך לכם בכביסות ואפילו ברכישה של בגדים חדשים.

חופש וגמישות – עבודה מהבית מעניקה לכם את החופש לקבוע את לוח הזמנים שלכם. כאשר אתם עובדים בבית אתם בעצם הבוסים של עצמכם, אתם יכולים להחליט מתי העבודה תתבצע ואיפה, אתם יכולים לעשות סידורים חשובים ולבלות יותר זמן עם המשפחה.

יותר זמן לעצמך ולמשפחה – עבודה מהבית שונה מעבודה במשרד, כמובן שבסופו של דבר זה לא משנה איפה תהיו את המשימה יש לבצע. עם זאת כאשר עובדי בבית ניתן לאזן בין העבודה לחיים האישיים בצורה טובה יותר, לראות יותר את המשפחה ולהשקיע יותר זמן בחיים האישיים.

חסרונות של עבודה מהבית

הסחות דעת – אחת הבעיות המרכזיות של עבודה בבית אלה הן הסחות הדעת. כאשר עובדים בבית אין ספק שיש הרבה יותר פיתויים ומצבים שיכולים שלגמרי יכולים להסיח את הדעת בקלות רבה. אם אתם שוקלים עבודה מהבית אחת השאלות הראשונות שכדאי לכם לשאול את עצמכם הוא האם יש לי מוסר עבודה. 

בבית יש המון הסחות דעת, אם זה מצד המשפחה, או שסתם בא לכם לעשות הפסקה ותוך כדי נגררים לראות סדרה אהובה, אין מי שיגיד לכם לעבוד וזה לגמרי תלוי בכם, כך שמי שחושב שאין לו מוסר עבודה טוב או שהוא צריך מסגרת כדי להפיק תועלת בעבודה ככל הנראה עדיף לצאת לעבוד מחוץ לבית במשרד.

אינטראקציה וחברה – המון אנשים בוחרים לעבוד מהבית מטעמים שונים, כל אחד ואחת מהסיבות שלהם. אין את האינטראקציה החברתית, מה שלעיתים יכול להיות מעט חסר לאנשים מסוימים. יש אנשים שלגמרי מעדיפים את השקט והפרטיות שלהם ומאמינים שזאת הדרך הטובה ביותר עבורם להתפרנס, במידה ואתם שוקלים לעבוד מהבית אבל מאמיני שאי אפשר להיות לבד כל היום ככל הנראה שכדאי לשקול שוב אם עבודה מהבית מתאימה עבורכם.

חוסר תקשורת – בשונה מעבודה במשרד שבדרך כלל אם מתעוררת בעיה מסוימת או שאתם רוצים לשאול שאלה חשובה להמשך הפרויקט ואתם פשוט ניגשים למי שצריך. בעבודה בבית יכול להיות לא מעט מצבים של חוסר תקשורת, לא תמיד המנהל או העובד שאתם צריכים יהיה זמין באותו רגע, יכולים להיות מצבים שונים בהם חוסר תקשורת יצור בעיות בעבודה עצמה.

חוסר סדר וארגון – כאשר עובדים מהבית בצורה קבועה זה יכול ליצור בלבול מסוים בימי השבוע, אין את השגרה של לצאת בבוקר למשרד ולחזור בערב. זה יכול לגרום להחמצה של פגישות בחוץ או בזום ולפגוע בתפוקה של העובד, בשורה התחתונה זה חוזר לעניין של הפרודוקטיביות ומוסר עבודה, עם הפרודוקטיביות שלכם גבוה בבית ויש לכם מוסר עבודה אין סיבה לא להיות מסודרים ומאורגנים.

בשורה התחתונה האם מומלץ לעבוד מהבית או מהמשרד?

יש הרבה יתרונות בעבודה בבית כמו שיש גם לא מעט חסרונות. אם ניקח לדוגמא נאמר אדם שעובד כשליח עם רכב בדואר, הוא מתחיל את היום שלו בשש בבוקר ונוסע כל היום על הכביש ומחלק חבילות ליעדים שונים. ככל הנראה אם תקחו את אותו אדם ותגידו לו שהחל ממחר הוא עובד בבית הוא ככל הנראה אחרי כמה ימים כמו שאומרים יתחיל לטפס על הקירות.

המסקנה היא עבודה בבית לא מתאימה לכולם, כאמור יש הרבה יתרונות לעבודה מהבית אך כדי שזה יקרה בצורה אופטימלית יש כמה שאלות שאדם צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מחליט אם לעבוד בבית או לצאת למשרד. האם טוב לך בבית? האם יש את התנאים כדי להיות פרודוקטיבים? האם חסרים לך חיי חברה? אלה הן רק חלק מהשאלות החשובות.

מצד שני יכולים להיות גם כמה חסרונות לעבודה בבית מול עבודה במשרד, אם זה להתקדם בסולם התפקידים, לעיתים חוסר אינטראקציה יכול להיות חיסרון כאשר אתם לא נמצאים במשרד לעיתים אפשר לפספס מידע חשוב שקרה בזמן אמת. עבודה מהבית מורידה מכם את רוב המסגרות זאת אומרת שאתם צריכים לנהל את הזמן שלכם.

יש בזה לא מעט יתרונות אך במידה ואתם לא אנשים מסודרים ומאורגנים זה יכול להיות חיסרון לא קטן. במידה ואין לכם מוסר עבודה כמו שאומרים לשבת על התחת ולעבוד ככל הנראה שלא תהיו יעילים ולא תצליחו לבצע את העבודה בצורה הכי טובה.

אז אם נסכם את השאלה האם באמת אפשר לעבוד מרחוק? התשובה היא שזה לגמרי תלוי בעובד. אם כל התנאים מאפשרים עבודה מהבית וסוג העבודה מאפשר לעובד להיות בבית ולבצע את המשימות, זה יכול להיות טוב ופרודוקטיבי למשרד שמעסיק אותו, לאנשים שעבודה מהבית מתאימה זה יכול להיות פתרון מצוין לכל הצדדים.

לא עבודה מהבית לא מתאימה לכולם, כמו שעבודה בכביש או בבנין לא מתאימה לכולם זה נכון גם לגבי עבודה מהבית. כדי שעובד או עובדת יעבדו מהבית הם חייבים להיות פרודוקטיביים ולדעת איך לנצל את הזמן בבית לבצע את המשימות, כמו כן עובד חייב להיות עם מוסר עבודה גבוה במיוחד. כאשר כל התנאים מתקיימים בצורה אופטימלית יש סיכוי טוב שהעובד או העובדת יהיו יותר יעילים.

כדי שעבודה מהבית תהיה יעילה ותוכלו ליהנות מהיתרונות שלה, חשוב לייצר סביבת עבודה ללא הסחות דעת שתאפשר לכם להפיק את המירב משעות העבודה שלכם. עבודה מהבית מאפשרת לכם לקום בבוקר ולעבוד בבית בנוחות שלכם, להכין לעצמכם קפה מתי שבא לכם, ואם אתם רוצים קצת להתאוורר אפשר ללכת לבית הקפה הקרוב ולעבוד משם. כמו כן עבודה מהבית יכולה לחסוך לא מעט כסף וזמן אם זה דלק והעובדה שלא צריך לעמוד בפקקים בדרך לעבודה.

עבודה בבית לא מתאימה לכולם, אנשים שלא יכולים לחיות בלי חברה ככל הנראה לא ירגישו בנוח לעבוד עם עצמם בבית. בהרבה מצבים יש בבית הסחות דעת שונות שמוציאות מריכוז ומקשות על ביצוע העבודה, כמו כן לעיתים מאבדים קצת את חוש הזמן מפני שאין שגרה, עם זאת זה לגמרי תלוי בעובד ויכולת הסדר והארגון שלו או שלה.

קודם כל זה מאוד תלוי בסוג העסק, עסקים רבים עובדים כיום און ליין ובכלל לא צריכים משרד גדול עם הרבה עובדים, הם מעסיקים פרילנסרים ועובדים קבועים שעובדים מהבית וחוסכים להם בעלויות לא מעט כסף, זה יכול להיות מאוד משתלם עם עובדים בצורה נכונה ופאיירית מבחינת כל הצדדים.

עבודה היברידית היא כאשר עובד חלק מהזמן בבית וחלק מהזמן הוא מגיע למשרד, זה יכול להיות יום אחד בשבוע שהעובד או העובדת מגיעים למשרד או הפוך, העובד והמשרד מסדרים ביניהם את השעות והימים בהם העובד או העובדת עובדים, כיום עבודה היברידית הפכה להיות מאוד פופולרית בקרב משרדים רבים ברחבי העולם כמו גם בישראל.

בשנים האחרונות חל מהפך לא קטן והמון אנשים החלו לעבוד בבית ולא לצאת למשרד. באופן טבעי נערכו מחקרים מעניינים העוסקים בשאלה איפה עובדים יותר פרודוקטיביים בבית או במשרד? יכול להיות שהתוצאות יפתיעו חלק מכם אך התוצאות מצביעות על כך שבסך הכל שעבודה מהבית היא יותר פרודוקטיבית מעבודה במשרד, אנשים שעובדים בבית מבלים פחות זמן בענייני פנאי הביצועים שלהם עולים באחוזים גבוהים במיוחד. 

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇