💻 monitincoil@gmail.com

יצירת ערך בויקיפדיה והקשר לניהול מוניטין

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

רוצה מיתוג אישי? צריך ניהול מוניטין אפקטיבי ונכון לשיפור התדמית שלך ברחבי הרשת? מה יותר טוב מערך ויקיפדיה (Wikipedia) תחת השם שלך או תחת שם החברה שלך?

לא פשוט ולא קל ליצור ערך בויקיפדיה שיאושר ויאומת. יש מספר כללים ברורים לכתיבת עמוד ויקיפדיה ואסור לחרוג מהם. להלן המדריך ליצירת ערך בויקיפדיה:

ויקיפדיה (Wikipedia) לא תאשר מידע ועמודים על חברות פרטיות או עסקים קטנים או אנשים שהם אינם אנשי ציבור בכירים.

כללים ביסיסיים ליצירת ערך מאושר בויקיפדיה:

להשתמש במקורות שהתפרסמו (ספר, מאמר אקדמי, סרטון וידאו, רצועת שמע, מפה, תרשים..)

הופיע כבר על במה שלא ויקיפדיה והוא נגיש לציבור, רלוונטי לנושא, נטול אינטרס, בר אימות – ניתן לגשת אליו כדי לוודא את המידע.

לא נשתמש – בויקיפדיה, בלוגים אישיים, פרסום ברשת חברתית, מקורות פרסום בהוצאה עצמית, עבודת דוקטורט, מקורות עם תוכן שיווקי, מקורות ראשוניים (דוחות..)

הכי טוב מקורות שניוניים שמישהו נתן פרשנות או ניתוח.

איך לכתוב ערך באתר ויקיפדיה?

1. להקפיד על שימוש במקורות אקדמיים או מקורות מהימנים כדוגמת דוחות ממשלתיים / ציבוריים. דוגמאות לנושא או התייחסות לדיונים יכולים להיות מגובים בהפניה לכתבות בעיתונים.

חיפוש מאמרים דרך EBSCO – EBSCO DESCOVERY SERVICE

לשים ציטוטים מתוך מאמרים במרכאות.

2. מרבית הערכים דורשים הרחבה והתייחסות למרחב המקומי (אם יש). כמו כן, במרביתם חסרה התייחסות להיבטים רחבים של התופעה לרבות היבטים חברתיים, פוליטיים כלכליים.

 3. הקפידו על ניסוח. השתמשו בניסוח בהיר אך לא בשפת דיבור. בנוסף אין להביע עמדה אישית, ביקורת או הערכה שאינם נשענים על מאמר או כתבה. שפה פשוטה, כתבו רמה אחת מעל כתיבת מייל עסקי או מאמר עסקי, המנעו משפה טכנית, העדיפו משפטים קצרים, התחילו עם תכנים מובנים, הוסיפו דוגמאות והסבירו במילים,

4. הקפידו להשתמש בפורמת ויקיפדיה להפניות ולכתיבת רשימת מקורות. רצוי לשים קישורים בתוך הטקסט לאזכורים של דפים אחרים שמציגים מושגים בתוך ויקיפדיה.

5. רצוי לא לכתוב עם יוזר חדש לחלוטין – לפתוח שם משתמש וסיסמא שבוע לפניי כתיבת הערך לפחות.

מבנה כתיבת ערך בויקיפדיה:

פתיח – תמציתי

גוף הערך – סדר לוגי בחלוקה לפרקים מהחשוב לשולי,

פרק סיום – סוף הערך נקדיש כמה פרקים למידע נוסף ורלוונטי (ראו גם (פניה לנושאים קרובים בוויקיפדיה), לקריאה נוספת (טקסטים חוץ אינטרנטיים רלוונטים), קישורים חיצוניים (דפי אינטרנט רלוונטים לא מוויקיפדיה), הערות שוליים (רשימת מאמרים ביביליוגרפים)

האם כל ערך שנכתוב יאושר בויקיפדיה?

ממש לא. חוקי העריכה של ויקיפדיה הם קפדניים מאוד. לאחר כל העלאת ערך חדש לויקיפדיה העורכים המקצועיים של האתר עוברים עליו ויכולים לשנות או למחוק אותו במידת הצורך. לכן ללא כל ידע מקדים בכתיבת ערך ויקיפדיה סביר להניח שימחקו לכם את העמוד ולא יאשרו אותו.

כמה עולה לכתוב ערך בויקיפדיה?

האמת? שזה כל היופי! לכתוב ערך בויקיפדיה לא עולה כסף..הפרסום נפלא אם מאשרים לכם את הטקסט אך לא כולם יודעים לכתוב בצורה מקצועית ולכן יש לפנות לבעל מקצוע מנוסה שיוכל ליצור ערך מקצועי, רלוונטי בהתאם לחוקי הכתיבה הקפדניים של ויקיפדיה.

מדוע אני צריך ערך בויקיפדיה?

היום, כולם יודעים שבכדי לקדם את האתר שלכם אתם צריכים קישורים טובים ואיכותיים ממגוון דומיינים. ומה יותר טוב מקישור של ויקיפדיה שהוא אתר בר סמכא לאתר התדמית של העסק שלכם? זה יכול לתת לו קישור חזק ואיכותי שיעזור לקידום שלו בגוגל…גוגל סורקת את הקישורים של ויקיפדיה ואם היא תראה שאתר כמו ויקיפדיה מפנה לאתר שלכם הסבירות הגבוהה שהיא תתייחס לאתר שלכם כאתר חזק ואמין ולכן תקדם אותו על פני המתחרים שלכם בגוגל.

לסיכום, אם אתם רוצים ערך ויקיפדיה (Wikipedia) ויש לכם היתכנות לאישור עשו זאת עוד היום לשיפור התדמית שלכם בגוגל!

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇