💻 monitincoil@gmail.com

הזכות להישכח מגוגל

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

אחת הזכויות הבולטות בעידן הדיגיטלי המתקדם, הזכות להישכח מגוגל ומנועי חיפוש נוספים.
הזכות להישכח מגוגל תקפה עבור מקרים מסוימים בלבד ורק לאנשים הנמצאים באזור האיחוד האירופאי, כיצד זכות זו באה לידי ביטוי בישראל? איך מסירים מידע אישי מגוגל? מדוע מרבית התכנים הם בכלל מידע שלילי? וכיצד מטפלים באזכורים שליליים בגוגל?

הזכות להישכח מגוגל – לא לכולם ולא בכל המקרים

רבים מגולשי העולם היו מעוניינים להעלים או לכל הפחות לטפל בתוצאות חיפוש שונות הקיימות בגוגל, בשנת 2014 בית המשפט של האיחוד האירופאי חייב את גוגל להסיר ממנוע החיפוש תוצאות שאינן רלוונטיות, תוצאות מיושנות שאין תקפות או תוצאות חיפוש בלתי ראויות.
בעקבות פסיקת בית המשפט האירופאי, בגוגל הפעילו מנגנון בקשה להסרת מידע תחת הזכות להישכח.

בספטמבר 2019 גוגל רשמה ניצחון במסגרת מאבק משפטי באירופה, בתום המאבק נפסק כי גוגל אינה מחויבת לטפל ולהעלים תוצאות חיפוש באופן גלובלי והזכות להישכח מוגבלת במתכונתה המוכר לאיחוד האירופאי.
בית הדין האירופאי לצדק הכריע בפסיקה שאינה ניתנת לערעור, כי גוגל וכן גם מנועי חיפוש נוספים מחויבים להסיר את תוצאות החיפוש בהתאם לזכות להישכח רק מהגרסאות האירופאיות של האתרים שבבעלותם ולא מחויבים להסרה גלובלית.
חודשיים אחרי פסק הדין הזה דווח על מקרה קיצוני שהעמיד את הזכות להישכח למבחן, אחד מהמקרים העדכניים הבולטים הוא רוצח גרמני משוחרר שניהל מאבק משפטי ארוך כנגד גוגל על הזכות להישכח, לאחר שנדחתה בקשתו לפני 7 שנים בית המשפט העליון בגרמניה פסק שעל בית המשפט לעניינים פדראליים בגרמניה לבחון את המקרה מחדש.

הסרת חיפוש לפי חוק הגנת נתונים באירופה (איחוד אירופאי בלבד)

אם אתם נמצאים תחת האיחוד האירופאי ייתכן שתוכלו למחוק נתונים עליכם, כדי להסיר את המידע עליכם תוכלו להיכנס לטופס בקשה להסרת מידע אישי מגוגל, לאחר שליחת הבקשה בגוגל ישקלו את בקשת הזכות להישכח ובהתאם לאינטרס הציבורי ונגישות המידע.
לישראלים המעוניינים להשתמש בטופס, ישראל אינה חלק מהאיחוד האירופאי ולכן היא אינה נמצאת ברשימה.
אם אתם ישראלים ואתם מעוניינים לערער לגוגל על תוצאות חיפוש, הבקשה והפנייה אינם פשוטים בדומה לאיחוד האירופאי.

הזכות להישכח מגוגל: מה המצב בישראל?

בדומה לניהול הדיון המשפטי באיחוד האירופאי על הזכות להישכח מגוגל, גם בישראל התנהל דיון על כך בעתירה לבית המשפט השלום,
במסגרת העתירה פנה עורך דין לבית המשפט על פרסום לשון הרע באתר שפרסם עליו מידע שאינו נכון, בית המשפט פסק פיצויים בגין לשון הרע אך הבעיה הנפוצה של תוצאת החיפוש השלילית בגוגל נותרה לפתרון שופטי בית משפט השלום.
למרות שגוגל לא הכחישה שהאזכור על עורך הדין אינו נכון ואף אישרה שמההיבט הטכני ניתן להסיר את תוצאת החיפוש, בית משפט השלום לא חייב את גוגל להתערב ולמחוק את התוצאה הפוגענית ודחה את העתירה של עורך הדין למחיקת התוצאה.
בערעור שהוגש לבית משפט המחוזי ההחלטה התהפכה, יחד עם ההסכמה על כך שפרסום האתר הוא פוגעני המחוזי פסק שגם גוגל אינם יכולים להתעלם מאחריותם להסיר את הפרסום.
בית המשפט הכיר בכך שתוצאות החיפוש בגוגל הם הרושם הראשוני עבור כל גורם פרטי או עסקי וכל בדיקה ראשונית על גורם נעשית תחילה בגוגל.
בהתאם לראייה עכשווית זו, בית המשפט המחוזי פסק שתוצאת החיפוש שגויה וחייב את גוגל להסיר את תוצאת החיפוש הפוגענית.
למרות פסיקתו, המחוזי הדגיש שגוגל לא נדרשת לפעול על-מנת לצנזר תוצאות חיפוש באופן יזום אלא בהתאם למידע פוגעני ושקרי אותו התבקשו למחוק ובפניית הגורם שנפגע אליהם.
בעוד שהמצב בישראל הוא חובת הסרה על לשון הרע בפרסומים שגויים לחלוטין, מהמצב באיחוד האירופאי שונה ומקל, שבתחומו בגוגל מחויבים להסיר תוצאת חיפוש שאין אמת בפרסומה, אינה רלוונטית, מוזמת או חסרת תוקף.

איך להסיר מידע אישי מגוגל? בעל האתר או במקרים מסוימים בלבד

תוצאות החיפוש בגוגל משקפות את המידע הקיים ברשת עליכם ועל כל גורם עסקי או פרטי, אם נתקלתם בתוצאת חיפוש שלילית או יותר מכך ואתם מעוניינים להסיר אותה תוכלו לפנות לבעל האתר או לגוגל במקרים מוגדרים.
פנייה לבעל האתר יכולה להתבצע דרך כפתור יצירת קשר דרך האתר או באיתור דוא"ל בעל האתר דרך דוא"ל רושם הדומיין או הנציג של בעל האתר, אם בעל האתר הסכים למחוק את התוכן עליכם או כל תוכן אחר שביקשתם, תוצאת החיפוש תעלם לאחר תקופה קצרה ממנוע החיפוש של גוגל.

אם בעל האתר סירב למחוק את המידע ניתן לפנות לגוגל להסרת מידע במקרים חריגים בלבד: תמונות אישיות או אינטימיות שפורסמו ללא הסכמה, פורנוגרפיה מזויפת ללא הסכמה, קטינים, גניבת זכויות יוצרים, תוכן הכולל ניצול אנשים או עסקים, מידע רפואי אישי, תעודות מזהות, נושאים פיננסים סודיים ומידע אישי עליכם שפורסם ללא רשותכם או אם ברשותכם הוכחה כי מדובר על "בעיה משפטית אחרת" (בהתאם לחוק בישראל, כשמדובר על לשון הרע(. כדי לדווח לגוגל תוכלו לגשת לטופס הסרת תוכן מגוגל.

במרבית המקרים המידע עליכם לא ימחק – מה עושים? ניהול מוניטין!
מרבית תוצאות החיפוש בגוגל אינם לשון הרע, המקרה הנפוץ ביותר סובב סביב תוצאות חיפוש שליליות המייצגות מוניטין שלילי עבור חברות ועסקים, נציגי ציבור, ידוענים, אנשי עסקים ועד אנשים פרטיים שהמוניטין שלהם בגוגל וברשתות החברתיות חשוב להם לקידום הקריירה האישית שלהם (לרוב בכירים בחברות השונות).
זה לא סוד שבעלי האתר יסרבו פעמים רבות למחוק את הפרסום וגוגל לרוב אינה מתערבת במקרים שאינם לשון הרע במפורש ואף כזה שבגינם קיים פסק דין – כדי להתמודד עם מוניטין שלילי תוכלו להשתמש בשירותי חברת "ניהול מוניטין".
באמצעות כלי שיווק דיגיטליים מתקדמים ואסטרטגיה שיווקית מקוונת חכמה, ניתן לדחוק את תוצאות החיפוש השליליות, ליצור תוצאות חיפוש מותאמות עבורכם ולהפוך את המוניטין שלכם משלילי לחיובי והכל בדיסקרטיות מלאה.

שאלות נפוצות בנוגע לזכות להישכח בגוגל

 זכות המחייבת את גוגל להסיר תוצאות שאינן רלוונטיות, בלתי הולמות או מיושנות (רק באיחוד האירופאי).

בשונה מהאיחוד האירופאי הבקשה להסרת תוכן בישראל היא בהתאם לאיסור לשון הרע ובהתאם למצב המשפטי.

ניתן לפנות לבעל האתר או לגוגל ובמקרים מסוימים כמו תמונות אישיות ואינטימיות ללא הסכמה, זכויות יוצרים ועוד.

במרבית המקרים הטיפול בתוצאות חיפוש שליליות הוא בעזרת שירותי ניהול מוניטין ברשת.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇