💻 monitincoil@gmail.com

רופא / גניקולוג חשוד בהטרדה מינית?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

רופא / גניקולוג חשוד בהטרדה מינית? בשנים האחרונות אנו ערים לתופעה של כתבות שליליות רבות ואייטמים שליליים רבים כנגד רופאים בגין הטרדות מיניות.

זה כבר נהיה דבר שבשגרה לשמוע "רופא בכיר הטריד מינית מטופלת", "גניקולוג נגע במקומות שהוא לא צריך לגעת", "רופא מומחה בבית חולים אנס מטופלת".

אפשר לומר שברגע שכתבות שליליות כאלו יוצאות על הרופאים המדוברים, כולל הצגת שם מלא, תפקיד ומקום עבודה, מדובר בתופעה של שיימינג עסקי – רפואי לכל דבר.
אמנם המעשה אם נכון כשלעצמו הוא בל יעבור ופלילי, אך רק בית משפט יכול לחרוץ גורל רופא בפרשה מסוג זה ולא התקשורת או האינטרנט.

אנו נעזור לרופאים, מומחים, ועובדי רפואה לשפר את שמם והתדמית שלהם באינטרנט בזמן שיימינג מסוג זה עד לקבלת החלטת בית המשפט.

זה לא מוסרי ולא מקצועי עבור רופאים להטריד מינית חולים. זה יוצר סביבה עוינת שאינה תורמת לריפוי.

הטרדה מינית בתחום הרפואי יכולה ללבוש צורות רבות, כולל נגיעה או הערות בלתי הולמות, הפחדה ואפליה מגדרית. מטופלים הנתונים להטרדה כזו עלולים להימנע מטיפול ולא לחזור לטיפול עתידי. זה יכול להזיק לבריאותו ולרווחתו של המטופל.

אף פעם לא מתאים לרופא להטריד מינית מטופלת או עמית בכל צורה שהיא – מילולית או פיזית. לרופא צריכים להיות גבולות מקצועיים עם הקולגות וגם עם המטופלים שלו – חשוב שישמרו על הגבול הזה כדי שהמטופלים ירגישו בטוחים איתם.

רופאים תושבים אינם רשאים לקיים יחסים כלשהם עם אחיות או צוות בית חולים אחר. אסור להם גם לקיים יחסי מין עם מטופלים. עם זאת, כללים אלה מופרים לעתים קרובות, וההשלכות של שבירתם עשויות להיות חמורות.

בתקופה האחרונה חלה עלייה עצומה במספר רופאים המטרידים מינית. אחיות נשים פנו לרשתות החברתיות כדי לספר את סיפורן על הטרדה מינית על ידי רופאים גברים. אחיות גם פתחו בשביתה למען תנאי עבודה טובים יותר, הכוללת בטיחות מפני הטרדות ואלימות מצד רופאים ואנשי צוות אחרים.

זה הוביל את מועצת הרישום של המועצה הרפואית (MCSA) לשים לב לבעיות הללו וכעת היא מנסה באופן פעיל לשנות את התרבות הזו באמצעות מסע הפרסום "התרגול המכבד" שלהם – יוזמה חדשה שתעודד

מחקר שנערך לאחרונה על ידי איגוד הרופאים האמריקאי מצא כי למעלה משני שלישים מהנשים ברפואה הוטרדו מינית. זה יכול לכלול כל דבר, החל מהערות בלתי הולמות ועד לתקיפה מינית.

רופאים אינם חסינים מפני הדינמיקה הכוחנית והלחצים הקיימים במקצוע זה ורבים משתמשים בעמדות הכוח והסמכות שלהם כדי להטריד ולנצל קולגות. אבל, לא רק נשים רופאות חוות את הבעיות הללו: גברים נתונים גם להטרדות מצד המטופלות, עמיתיהם לעבודה או אפילו הממונים עליהם.

רופא מטריד מינית נמצא במהלך טיפול

מוכר לכם? “הרופא, השוהה בבית החולים למעלה מעשור, הושעה ללא שכר ורישיונו נשלל עד לתוצאות התיק.”

בהצהרה, גורמים בבית החולים אמרו כי הם "מודאגים מאוד מהמצב הזה ומתנצלים בפני כל המעורבים". הם הוסיפו כי יש להם "אפס סובלנות להטרדה מכל סוג שהוא".

גניקולוג הטריד מינית מטופלות

נשים מדווחות שנאלצות להתמודד עם הטרדה בלתי רצויה של הרופאים שלהן, לפעמים אפילו מול ילדיהן.

רופאים לא אמורים לגעת במטופלים שלהם ללא הסכמה בייחוד לא במקומות אינטימיים, אבל חלקם מוצאים דרכים לעקוף את הכללים. גינקולוג הטריד מינית מטופלים, על ידי נגיעה לא הולמת או הערות גסות בתמורה למרשמים.

ישנם מקרים רבים של הטרדה מינית על ידי רופאים. אבל אני רוצה לדבר על הרופא שהטריד מינית חולים. הוא הואשם בשמונה עבירות של תקיפה מינית וארבעה עבירות של כליאה שלא כדין.

אני רוצה להתחיל בכך שאף פעם לא בסדר שמישהו יתנכל לאדם אחר, במיוחד כשזה מגיע למשהו כל כך אינטימי כמו זה. זה לא צריך להיות משנה אם מישהו הוא רופא או לא, התנהגויות מסוג זה לא אמורות להיות נסבלות בשום מסגרת חברתית, אבל במיוחד לא במרחב מקצועי כמו זה שבו אתה אמור לעזור לאנשים לרפא את עצמם פיזית ונפשית.

לפי האיגוד הרפואי האמריקאי, הטרדה מינית במקצוע הרפואה היא בעיה מרכזית. מחקר אחד מצא כי למעלה ממחצית מהרופאות חוו הטרדה מינית וכשליש מהמטופלות עברו הטרדה מינית מילולית או פיזית.

הטרדה מינית מוגדרת ככל התנהגות פוגענית או לא רצויה הגורמת למישהו להרגיש אי נוחות, מאוים, מושפל או מאוים בסביבת העבודה שלו. זה יכול לכלול נגיעה לא הולמת, התבקשו לקבל טובות הנאה מיניות, הצגת תוכן מפורש או מניעת גישה להזדמנויות בגלל המגדר שלהם.

אנו ממליצים לבדוק בפורטל הרופאים KNOWMORE מידע על רופאים שיש להם האשמה או תיק פלילי בעבר.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇