ניהול מוניטין בטיקטוק

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

ניהול מוניטין ברשתות החברתיות מסייע לעסקים רבים ואנשי ציבור שונים לגרוף תמיכה, אהדה וקהל.
אם בעבר ניהול מוניטין בגוגל הספיק כחלק משמירה על מוניטין באינטרנט, כבר מספר שנים שהתדמית העסקית והציבורית שלכם ברשתות החברתיות משפיעה על ההצלחה או הכישלון שלכם.
למה ניהול מוניטין ברשתות החברתיות חשוב?
למי מתאים ניהול מוניטין בטיקטוק? ואיך טיקטוק לעסקים יעזור לכם להגיע לקהל הצעיר?

לא רק גוגל: ניהול מוניטין ברשתות החברתיות

ניהול מוניטין באינטרנט מורכב מהמרכיב העיקרי של ניהול מוניטין בגוגל וכן מוניטין עסקי וציבורי ברשתות החברתיות. עד לפני מספר שנים ניהול מוניטין בגוגל היה לב ליבו העיקרי של עולם ניהול מוניטין, בשנים האחרונות מומחי ניהול מוניטין אינם מנצלים את הרשתות החברתיות רק כדי שאלו יסייעו בתוצאות החיפוש בגוגל – אלא מתמקדים בניהול מוניטין בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וברשתות חברתיות נוספות כחלק מאסטרטגיה ממוקדת רשת חברתית.

רשת חברתית אחת שהפכה מבוקשת בקרב עסקים/חברות מענפים רבים במשק וכן אנשי ציבור ממגוון הדעות הפוליטיות, היא טיקטוק (TikTok). הפוטנציאל בטיקטוק הוא גדול ואפשרויות ההצלחה בו הן "מכרה זהב" שכל עסק או איש ציבור המעוניינים לקדם את עצמם מול הקהל הצעיר בטווח גילאים שהולך ומתרחב וכן בגילאים שונים נוספים, חייבים ליכנס גם לטיקטוק כחלק ממערך שלם של שיווק באינטרנט והרשתות החברתיות.
בהתאם לקצב הצמיחה בטיקטוק, בשנים הקרובות נוכל להגיד בלב שלם לעסקים ואנשי ציבור: אם אתם לא בטיקטוק, אתם לא קיימים מבחינת הקהל הצעיר.

ניהול מוניטין בטיקטוק: טווח הגילאים מתחיל להתרחב, נצלו את המדיום!

טיקטוק לעסקים הוא הדבר החם בשנתיים האחרונות וכל שנה שחולפת עסקים רבים בארץ ובעולם נוהרים אל הרשת החברתית הסינית. כך למשל, עסקים וחברות העוסקים במוצרים הפונים לדור הצעיר, יוכלו להניע אותם לרכישה או לעודד את הרצון למוצר או למותג ואלו יפנו להורים.

לדוגמא מנתח פלסטי משקיע במוניטין שלו בטיקטוק

האפשרויות הן בלתי מוגבלות: רופאים פלסטיקאים, בידור, גיימינג, אופנה, מוצרי ספורט, טיפוח, מסעדות, חברות מזון, אנשי ציבור וגורמים רבים נוספים המעוניינים להגיע ולהשפיע על הקהל הצעיר.
בנוסף, אם אתם חברה המעוניינת להכניס מותג חדש לעסק הפונה לקהל הצעיר או מעוניין להוביל צעירים לרכוש מותג קיים שזקוק לקהל הצעיר, טיקטוק עסקים זה המקום להגעה לפלח האוכלוסייה הרצוי.

@idfofficial

היו זמנים.. קבלו הצצה לחידוש המיוחד של נועה קירל לרגל 80 שנה להקמת הפלמ"ח🔥

♬ צליל מקורי – צה"ל

לדוגמא צה"ל בטיקטוק משקיעים במוניטין

מה לגבי עסקים נוספים שאינם פונים לקהל הצעיר בטיקטוק?
במקרה הזה ישנם שלושה מצבים שיכולים לפתוח את הטיקטוק לכל עסק.
במצב הראשון, מומחה ניהול המוניטין יכול להשתמש בטיקטוק ככלי נוסף שיסייע לו בהדחקת תוצאות שליליות בגוגל, תוכן בטיקטוק נסרק בגוגל וזה יאפשר למומחה ניהול המוניטין לחשוב על טקטיקות שונות שיסייעו לשפר את סיכויי ניהול המוניטין באינטרנט.
במצב השני, מומחה ניהול המוניטין יכול לאפשר לכל עסק להגיע אל הקהל המבוגר דרך הקהל הצעיר, כך למשל קופות חולים יכולות לקדם עצמם בטיקטוק עם מסרים ותכנים מותאמים לקהל הצעיר ובכך לחזק את שמם בקרב הקהל הצעיר שיכול להניע את ההורים לעבור לקופה שלהם.
במצב השלישי, החשיבה העסקית בטיקטוק היא לטווח הארוך ומתמקדת בגילאים צעירים למשך מספר שנים, כך למשל, חשבון הטיקטוק של צה"ל מנגיש את עצמו לקהל הצעיר ומאפשר לגילאים צעירים להתחיל לבנות קו מחשבה ותפיסה עבור אופי שירותם בגיל 18 ובנוסף מאפשר לעצמו לנהל את המוניטין של צה"ל בעולם.

לדוגמא ראש הממשלה בטיקטוק משקיע במוניטין

מערכת בחירות בטיקטוק – אנשי ציבור ופוליטיקאים
במערכת הבחירות האחרונה, חלק גדול מראשי המפלגות פתחו חשבון טיקטוק והעלו סרטונים הפונים לקהל הצעיר.
כאשר גיל הבחירה בבחירות ארציות הוא גיל 18 ובבחירות מוניציפאליות (עירוניות) הוא גיל 17, הטיקטוק הוא המקום הנכון למשוך את הקהל הצעיר שיכול להגדיל את המנדטים או אפילו להכריע בחירות צמודות.
פורמט הסרטונים בטיקטוק עבור הפוליטיקאים הוא פורמט קליל ולרוב הומוריסטי, למרות שישנם פוליטיקאים שביצעו טעויות (לדוגמה: לרקוד בצורה מביכה), ישנם פוליטיקאים שבחרו לשמור על מימד מצחיק אך מכובד (לדוגמה: נתניהו וסרטון התספורת).

@bnetanyahu

כשאין ברירה אז אין ברירה 💇‍♂️

♬ original sound – Benjamin Netanyahu – נתניהו

פוליטיקאים המעוניינים להתחרות במערכות הבחירות הבאות בטווחים של שנה-שלוש שנים, יפתחו טיקטוק כדי למשוך את הקהל הצעיר טרם גיל ההצבעה ובכך ימשכו את הקהל אליהם כמה חודשים או שנים לפני המועד הרצוי, כחלק מהכנה ליום ההצבעה או השפעה של הדור הצעיר על ההורים (בדומה למצב השני והשלישי של עסקים שאינם פונים לגיל הצעיר).

חברת "ניהול מוניטין": הופכים את המוניטין לחיובי במקצועיות ודיסקרטיות

במסגרת ניסיון רב שנים בתחום ניהול המוניטין ובשימוש כלים שיווקיים דיגיטליים רבים, חברת "ניהול מוניטין" לא שוללת אף כלי ומגיעה גם לניהול מוניטין בטיקטוק, יחד עם רשתות חברתיות נוספות וכן ניהול מוניטין בגוגל בחוד החנית.
כדי לבחון את הכלים הנדרשים לניהול מוניטין וטיפול במוניטין שלילי, ננטר וננתח את המידע עליכם באינטרנט ונבנה יחד אתכם תוכנית פעולה שיווקית, בהתאם למצב הנתון, הצרכים העסקיים או הציבוריים שלכם ובהתאם לתקציב המוגדר.
החל מגוגל ועד הטיקטוק, חברת "ניהול מוניטין" תשמור על דיסקרטיות מלאה מול כל לקוח.

שאלות נפוצות בנוגע לטיקטוק לעסקים וחברות

ניהול מוניטין בטיקטוק הוא חובה לעסקים ולאנשים ציבוריים. איך מגיבים נכון לסרטון שלילי, אילו כלים מומלצים, ואיך לשפר תדמית שנפגעה? מדריך מקצועי ומעודכן.

בוודאי, מדובר בפלטפורמה שהיא ערוץ שיווק לקהל יעד ממוקד מאוד. אם קהל היעד של העסק שלכם הוא בני נוער ומעלה רצוי מאוד לשלוט גם בפלטפורמה הזו ולפרסם בה.

ממש לא! כוכבי רשת נולדים עם הזמן וממש לא צריך להתחיל עם מיליון עוקבים. במידה והפרופיל שלכם יהיה מעניין, מסקרן ומושל קהל אז לאט לאט גם כמות העוקבים תעלה. המטרה הראשונית היא ליצור באז על ידי תגיות נכונות וסרטונים נכונים, לאחר מכן לבצע מספר פעולות קידום ממומנות והדרך להצלחה סלולה.

כרגע האופציה לפילוחי קהלים בפלט' טיקטוק הוא מאוד קטן ומאפשר לסנן קהלים לפי מגדר, מקום מגורים ושנת לידה, אך יחד עם זאת הפרסום מאוד ממוקד לקהלי יעד רחבים. עלות של כל לחיצה או צפיה בסרטון יכולה להסתכם בכמה עשרות אגורות או שקלים ולכן שווה להשקיע תקציב מסוים גם כדי לבלוט ולשפר את המוניטין שלכם גם שם.

ההמלצה היא להעלות 2-5 סרטונים ביום, עם תגיות נכונות, ורעיונות מיוחדים. צריך להיות יצירתיים, מקוריים ומפתיעים כדי שאנשים יצפו בסרטונים שלכם ויעקבו אחריכם.
ככל שתשקיעו יותר והסרטונים יראו ברמה גבוהה כך המוניטין החיובי שלכם יתפס בעיניי הקהל.
כמו כן, רוב הפלט' מתבססת על קטעים הקשורים לליפסינג, ריקודים, שירים, פרסום מוצרים ושירותים, לכן תנסו שהפלט' לא תהיה רק מסחרית עבורכם ולהראות גם צדדים אחרים של העסק או שלכם.

ניהול מוניטין בטיקטוק הוא תהליך אסטרטגי שמטרתו לשלוט, לשפר ולתחזק את התדמית של אדם, עסק או ארגון כפי שהיא מוצגת בפני המשתמשים בפלטפורמה. מדובר בשילוב בין קריאייטיב, הבנה טכנולוגית וניתוח מגמות – יחד עם מיומנות גבוהה בזיהוי סיכונים בזמן אמת.

בעוד שניהול מוניטין קלאסי מתמקד בתוצאות חיפוש בגוגל או בכתבות יח"צ, בטיקטוק מדובר ביצירת נוכחות אותנטית ומתמשכת המבוססת על תוכן ויזואלי, תגובות, ושיח עם הקהילה.

בטיקטוק, התדמית שלך נוצרת על ידי הקהל עצמו. משתמשים יכולים להעלות סרטונים עליך, להגיב לתכנים שלך, או ליצור חיקויים וסרטוני תגובה. האלגוריתם החכם של טיקטוק מפיץ במהירות כל תוכן שמעורר רגש, חיובי או שלילי – ולכן גם סרטון אחד יכול להפוך לנזק תדמיתי עצום אם לא מטפלים בו בזמן.

יתרה מכך, הבינה המלאכותית של טיקטוק מזהה שיח חוזר סביב נושאים או שמות מסוימים ומקדמת אותם – כך ששיח שלילי עלול להפוך למגמה ולקבל חשיפה עצומה.

ניהול מוניטין מקצועי בטיקטוק מבוסס על שלושה שלבים עיקריים:

1. ניטור וזיהוי מוקדם

השימוש בכלים מתקדמים כמו TikTok Insights, Mentionlytics או Brandwatch מאפשר לזהות בזמן אמת סרטונים ותגובות שמזכירים את המותג. ניטור כזה מאפשר להגיב במהירות לפני שהתוכן השלילי מתפשט.

2. יצירת תוכן מניע תדמית חיובית

לא די בהעלאת סרטונים – יש לבנות שפה עקבית וברורה. תוכן איכותי, אותנטי ומשעשע שמציג את ערכי המותג בצורה עקיפה יוצר אמון וממתן ביקורת עתידית. לדוגמה, מותג שקיבל תגובות שליליות על שירות לקוחות יכול להעלות סרטון הומוריסטי שמראה "מאחורי הקלעים" של פתרון תלונות.

3. תגובה מבוקרת לשיח שלילי

כאשר עולה ביקורת או סרטון שלילי, חשוב לא להתעלם. תגובה שקופה, מהירה ומכבדת עשויה להפוך מתנגד לממליץ. לעיתים, דווקא התגובה החכמה לסרטון ביקורת היא זו שתיצור את האפקט התדמיתי הטוב ביותר.

ניהול מוניטין לקוי בטיקטוק נובע בדרך כלל מהיעדר הבנה של הדינמיקה הייחודית לפלטפורמה:

  • תגובה מתגוננת מדי – סרטונים שמנסים "להסביר" או "להצדיק" נתפסים חלשים. עדיף ליצור תגובה קלילה וחכמה שמראה שליטה במצב.

  • חוסר עקביות בתוכן – פרסום לא עקבי יוצר רושם של חוסר אמינות או נטישה של הקהל.

  • מחיקה של תגובות שליליות – במקום למחוק, כדאי לענות באופן חכם, להראות ניהול דיאלוג ולתת תחושת שקיפות.

  • היעדר ניתוח מגמות – מי שלא עוקב אחרי טרנדים בזמן אמת עלול לפספס הזדמנויות להצטרף לשיח חיובי.

האלגוריתם של טיקטוק מבוסס על למידת מכונה שמנתחת התנהגות צפייה, אינטראקציות ו-זמן צפייה. לכן, גם אם סרטון שלילי קטן לא מקבל הרבה לייקים, הוא עלול להופיע שוב ושוב בפני קהל מסוים אם האלגוריתם מזהה עניין בנושא.

כאן נכנס תפקידו של מנהל המוניטין: להשתמש באותם כלים כדי להעלות סרטונים חיוביים בתדירות גבוהה, עם מילות מפתח קולעות, האשטגים נכונים ונראות עקבית שתגרום לאלגוריתם "להבין" שהתדמית השתנתה.

כיצד לשפר תדמית שנפגעה

במקרים שבהם כבר נוצר נזק תדמיתי – למשל סרטון ביקורתי שהפך ויראלי – ניתן לנקוט בכמה צעדים אפקטיביים:

1. הפניית השיח לכיוון חדש

יצירת סרטונים המשדרים ערכים חיוביים, סיפורי השראה או עשייה חברתית. כאשר הקהל רואה שינוי אמיתי, הוא נוטה "למחול" מהר יותר.

2. שימוש במשפיענים ניטרליים

שיתוף פעולה עם יוצרים אהובים בעלי אמינות גבוהה יכול לעזור להחזיר את האמון במותג. הם יכולים להציג את הסיפור מזווית אחרת מבלי להיראות ממומנים.

3. חיבור לקהילה

יצירת שיח עם המשתמשים, מענה בתגובות בצורה ידידותית וקרובה, והצגת שקיפות מלאה – אלה המרכיבים החשובים ביותר לשיקום תדמית.

אחד ההיבטים המעניינים הוא כיצד תכנים מטיקטוק מתחילים להופיע בתוצאות חיפוש בגוגל ובבינג. כאשר סרטון מקבל צפיות רבות, הוא מתברג בתוצאות החיפוש של שם המותג. משמעות הדבר היא שכל סרטון בטיקטוק הפך בפועל ל"נכס SEO" לכל דבר.

לכן, ניהול מוניטין נכון חייב לקחת בחשבון גם את ההשפעה על תוצאות החיפוש – מה שמחייב אסטרטגיה משולבת של SEO עם ניהול תוכן בטיקטוק.

השירות חיוני עבור:

  • עסקים ומותגים בעלי חשיפה ציבורית גבוהה.

  • משפיענים ויוצרים עם קהל עוקבים רחב.

  • פוליטיקאים ואנשי ציבור.

  • חברות שמגייסות עובדים ומעוניינות בתדמית חיובית בקרב דור ה-Z.

  • אנשי מקצוע עצמאיים בתחומים רגישים (רפואה, עריכת דין, נדל"ן).

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!
error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇