💻 monitincoil@gmail.com

מחפשים עבודה? המוניטין בגוגל חשוב!

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

לא התקבלת לעבודה? אולי זה לא בגלל קורות חיים אלא בגלל תדמית בגוגל! שיפור מוניטין עבור מציאת עבודה זה הכרחי! חיפוש עבודה באינטרנט מצריך קידום!

מדוע המוניטין של מחפש עבודה (באינטרנט) הוא חשוב והכרחי למציאת עבודה?

 ידוע לכל כי טוב שם טוב משמן טוב. המוניטין של האדם משמעותי לא פחות מהאיכויות והיכולות שלו בפועל. גם האדם המיומן והמוכשר ביותר לא יצליח להתקבל לעבודה מסוימת אם המוניטין השלילי שלו הולך לפניו. מסיבה זו בדיוק, השם הטוב והמוניטין חשוב לא פחות מההכשרה ומהיכולות המוכחות. בעידן הטכנולוגיה של היום, אופן ניהול המוניטין השתנה ללא היכר.

מוניטין באינטרנט – מה זה בכלל?

כולנו מרבים לשתף מידע רב באינטרנט – ברשתות החברתיות, כהמלצות באתרי גוגל השונים, בפורומים וכו'. נוסף על כך, מידע רב אודותינו עשוי להימצא ברחבי האינטרנט מבלי שאנחנו העלנו אותו לשם: כתבה שפורסמה בעיתון, פסק דין שיצא אל התקשורת או נכנס אל מאגר פסקי דין, אמירות של אנשים אחרים ברשתות החברתיות ועוד.

לכל המידע הזה יש השפעה, והיא יכולה להיות משמעותית מאוד. המידע באינטרנט לא מת לעולם. בניגוד לעיתונים של פעם, עליהם נאמר כי העיתונים של היום הם הזבל של מחר – באינטרנט המצב שונה. חיפוש פשוט בגוגל יכול לאתר את כל המידע שהתפרסם אודותיך לאורך הזמן, כולל פרסומים ישנים ועתיקים. ביקורת שלילית שנכתבה אודותיך לפני שבע שנים עשויה להמשיך ולהזיק למוניטין שלך – אפילו אם היא איננה רלוונטית עוד.

מדוע זה חשוב?

כל אדם יכול, בכל רגע ובקלות, למצוא את כל המידע האינטרנטי הקיים אודותיך. כלומר, אם פרסמת לפני ארבע שנים בפייסבוק פרסום שמוציא אותך באור שלילי – למשל, קריקטורה שיכולה להתפרש כפוגענית – כל אדם יוכל למצוא את הפרסום בקלות. אפילו אם שינית את עמדותיך מאז, והיום כבר לעולם לא היית מפרסם קריקטורה מסוג זה, לאדם המחפש לא תהיה כל אפשרות לדעת זאת. כל מה שהוא ידע אודותיך יהיה המקטע השלילי והלא-מייצג הזה.

הדבר נכון במיוחד גם לגבי פסקי דין. אפשר לחשוב למשל על אדם שהואשם במהלך השנים בנהיגה בשכרות. פרסום פסק הדין בעניינו יוביל למצב בו חיפוש שמו בגוגל יעלה את ההאשמה האמורה. אם בפסק הדין הוחלט כי ההאשמה מוצדקת, הדבר עלול לגרור פגיעה משמעותית אף יותר במוניטין שלך. אפשר לדמיין למשל אדם אשר בגיל 21, בהשפעת חברים ובגיל צעיר מאוד, נהג בשכרות והיה מעורב בתאונה. הוא הורשע, ופסק הדין התפרסם באינטרנט. גם בגיל 30, כאשר הוא כבר אדם בוגר ומיושב בדעתו, התווית של "נהג שיכור" תמשיך ללוות אותו – עם כל המשתמע מכך.

אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני

הבה נמשיך את דוגמת הצעיר הנוהג בגילופין. אדם שנהג בשכרות נוטה להיתפס כאדם חסר אחריות, המסכן את עצמו ואת סביבתו מבלי לתת על כך את הדעת. זהו אדם שלא ניתן לסמוך עליו, ולא ניתן לסמוך על שיקול הדעת שלו.

במקרה המתואר, האדם עשוי להתקשות בגיל 30 למצוא עבודה. נניח שהוא עובד במקצוע שאיננו רלוונטי לנושא – לא נהג משאית, ולא מאבטח אישים. אפשר לחשוב, למשל, שהוא עוסק בתכנות מחשבים ומחפש עבודה בסטרט-אפ רווחי, שיאפשר לו לפרנס את משפחתו בכבוד. למרות שהנהיגה בשכרות איננה רלוונטית לעבודה, פרסום פסק הדין באינטרנט עשוי לפגוע במוניטין האינטרנטי שלו, ולחבל בסיכוייו להתקבל לעבודה.

כיצד זה עובד? האדם מגיש את קורות חייו למשרה נחשקת. ייתכן כי הוא אף זומן לראיון, והשאיר בו רושם חיובי. אולם, בשלב זה (או אפילו עוד לפניו), שמו של האדם מורץ במנוע החיפוש של גוגל. המעסיקים הפוטנציאליים רואים כי האדם הורשע בעבירת נהיגה בגילופין.

מה עובר בראשם של המעסיקים הפוטנציאליים בשלב זה? ככל הנראה, הם יתחילו לראות במועמד שלהם אדם שאיננו אמין. בעבר הוא לא נשמע לחוקים ולכללים, ולכן ייתכן כי גם בהווה הוא לא אדם המכבד את הכללים. ייתכן כי לא ניתן לסמוך עליו – ובהחלט לא להפקיד בידיו אחריות גדולה. אם מדובר על משרה חשובה שעשויה לתרום לחברה באופן משמעותי, ייתכן מאוד שעדיף לא להסתכן – ולבחור במועמד אחר.

כלומר, בשל עבירה שבוצעה בקלות הדעת לפני תשע שנים – האדם הפסיד מקום עבודה.

הדבר נכון לא רק לגבי פסקי דין, כמובן. פרסום מתלהם בפייסבוק עושי ליצור רושם של אדם כוחני ואלים, מריבה פומבית בפורום עשויה לעורר רתיעה ודחייה בקרב מעסיקים פוטנציאליים, וכו'. מנגד, מוניטין אינטרנטי חיובי – המבוסס על פרסומים חיוביים ועל מעורבות חברתית, למשל – עשוי להעלות באופן משמעותי את סיכויי המועמד להתקבל לעבודה.

שאלות נפוצות בנוגע לחיפוש עבודה ומוניטין

על כל מה שפורסם באינטרנט בהקשר של שמך, לאורך השנים. אלו יכולים להיות פרסומים עצמיים, כמו למשל בפייסבוק, בטוויטר או בפורומים מסוגים שונים. אלו יכולים להיות פרסומים שאנשים אחרים פרסמו אודותיך. אלו יכולים להיות גם פרסומים רשמיים, דוגמת פסקי דין שפורסמו בעניינך

המוניטין האינטרנטי מחליף בעידן המודרני את המוניטין הוותיק של פעם. היום, מוניטין אינטרנטי משמעו פשוט – מוניטין. כשם ששמו של האדם היה חשוב מאז ומעולם, כך שמו האינטרנטי של האדם חשוב בתקופה המודרנית.

בהחלט! מנהלי ומנהלות משאבי אנוש מקבלות קורות חיים מעשרות מועמדים. את המועמדים הטובים ביותר הם בוחנים באינטרנט בהתאם לסוג המשרה כדי לראות אם יש פסקי דין לאותו מועמד, אם יש כתבות או ביקורות רעות וכמובן לראות נתוני שימוש בחלק מהפלטפורמות.

חלק מהבדיקה על מועמדים רלוונטיים למשרות מסוימות דורשות חשבונות ברשתות חברתיות המוגדרות "בכירות" כמו: לינקדין, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם. יש עוד פלט' חשובות שפרופיל שלכם בהן יוכלו להוסיף לתדמית כמו: רדיט, פינטרסט, טאמבלר ועוד.

וכמובן רצוי שיהיה לכם מייל GMAIL בהתאם לסטנדרט היום במקומות העבודה.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

שינוי גודל גופנים
ניגודיות